گران ترین قهوه دنیا که از مدفوع یک حیوان بدست می آید!

به گزارش مجله سرگرمی، گران قیمت ترین قهوه دنیا، کوپی لواک (Kopi Luwak) نام دارد. این قهوه یکی از عجیب ترین روش های تهیه را دارد چرا که از مدفوع یک حیوان آسیایی بدست می آید! با خبرنگاران همراه باشید.

گران ترین قهوه دنیا که از مدفوع یک حیوان بدست می آید!

قهوه کوپی لواک از دانه های قهوه قرمز وحشی بدست می آید، اما فوت کوزه گری تهیه آن این است که ابتدا باید دانه های قهوه را از دستگاه گوارش حیوانی به نام Asian Palm Civet رد کرد. در فارسی این حیوان را زباد نخلی آسیایی یا گربه زباد می نامیم. زباد نخلی آسیایی علاقه عجیبی به قهوه دارد. دانه های قهوه قرمز که در اندونزی و فیلیپین رشد می نماید در ابتدا توسط این حیوان خورده می گردد و دانه اصلی قهوه هضم نشده و به صورت مدفوع خارج می گردد.

دانه های خارج شده از بدن حیوان بعد از جمع آوری کاملا شسته می گردد، سپس با نور خورشید خشک شده و برشته می شوند. پس از اینکه دانه ها دم کشیدند، حاصل کار یک قهوه بسیار معطر و خوشبو خواهدبود. این دانه ها پس از حدود یک روز و نیم گردش در دستگاه گوارش زباد نخلی آسیایی، عطر و طعم خاصی به خود می گیرند. کسانی که این قهوه را امتحان نموده اند، می گویند که این نوشیدنی طعم کارامل و شکلات می دهد.

هر پوند (حدود 450 گرم) از کوپی لواک در آمریکا به قیمت 100 تا 600 دلار به فروش می رسد. در کافی شاپ های اطراف ژاپن و خود آمریکا، قیمت هر فنجان از این قهوه 30 دلار است. در سال 2008 یک فروشگاه بزرگ در لندن، آغاز به فروش محصول جدیدی کرد. این فروشگاه مخلوطی از کوپی لواک و بلو مانتین (Blue Mountain) را تحت عنوان کافه رارو (Caffe Raro) فنجانی 50 پوند انگلیس (معادل 99.00دلار آمریکا) به فروش می رساند.

در ادامه تصاویری از زباد نخلی آسیایی و نحوه تهیه کوپی لواک را می بینید.

نظر شما درباره این تصاویر و قهوه کوپی لواک چیست؟ آیا حاضر هستید که این قهوه را امتحان کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: amusingplanet

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: کجارو
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54053

به "گران ترین قهوه دنیا که از مدفوع یک حیوان بدست می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین قهوه دنیا که از مدفوع یک حیوان بدست می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید