قانون مورفی؛ تماشای یک کمدی فانتزی و رنگارنگ در عید سعید فطر

به گزارش مجله سرگرمی، قانون مورفی یک فیلم کمدی و اکشن به کارگردانی رامبد جوان و محصول سال 1396 سینمای ایران است.

قانون مورفی؛ تماشای یک کمدی فانتزی و رنگارنگ در عید سعید فطر

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، ماه مبارک رمضان را با برکات و فیوضات معنوی بی شمار آن پشت سرگذاشتیم تا در عید سعید فطر حلاوت بندگی را جشن بگیریم.

سینما رفتن آن هم به صورت خانوادگی در شب های ماه رمضان یکی از تجربه های لذت بخشی است که در سال های اخیر هواداران زیادی پیدا نموده است. اما سال جاری این فضا نیز همچون سایر فعالیت های هنری با توجه به شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. به این ترتیب علاقه مندان به سینما به نوعی با یک خلا فرهنگی روبرو شده اند. با این حال گسترش بستر های ویدئویی پخش فیلم VOD و البته شبکه نمایش خانگی تا اندازه ای این کمبود را جبران نموده است.

در کنار همه ویژگی های معنوی و انسان ساز عید فطر، این عید خجسته برای اهالی سینما (چه مخاطبان و چه فیلمسازان) یکی از مناسبت های مهم و یاد آور آغاز دور جدید از اکران های سینمایی است که با عنوان اکران عید فطر سینما ها از آن یاد می گردد.

در سلسله گزارش های آپاراتچی به معرفی فیلم های جذابی پرداختیم که می توانست در شب های ماه مبارک رمضان اوقات فراغت خانواده ها را پر کند. این فیلم ها لزوماً آثار جدیدی نبودند و ممکن بود به دهه شصت یا هفتاد نیز مربوط باشند. ضمن این که از حیث کیفیت هنری نیز تنوع فراوانی دارند. می توان گفت جذابیت عنصر اصلی آنها بود که لحظات خوشی را برای تماشاگران رقم می زند. فیلم هایی که در شبکه نمایش خانگی یا بسترهای مختلف پخش اینترنتی به راحتی در دسترس واقع شده است.

در آخرین بخش از این گزارش و همزمان با عید سعید فطر، به معرفی فیلم قانون مورفی به کارگردانی رامبد جوان می پردازیم.

این فیلم کمدی و اکشن محصول سال 1396 است و فیلمنامه آ ن را محمدعلی حسینی، پویا شجاعی و پویا مهدوی زاده نوشته اند. محمد شایسته هم تهیه کنندگی آن را به عهده دارد.

در خلاصه داستان قانون مورفی آمده است: فرخ (امیر جدیدی) که یک مامور پلیس بدشانس و دست و پا چلفتی است پس از یک مأموریت ناکام از اداره پلیس اخراج می گردد. او مسائل اقتصادی فراوانی از جمله تأمین جهیزیه خواهرش و مهریه همسرش که از او طلاق گرفته دارد.

در چنین وضعیتی، دوستش بهمن (امیر جعفری) که او هم قبلاً پلیس بوده و حالا به فردی پولدار تبدیل شده با او تماس می گیرد.آدم ربایان دختر بهم را دزدیده اند و بهمن از فرخ می خواهد که به او در یافتن دخترش یاری کند. این سرآغاز اتفاقت خنده دار و هیجان انگیزی است که فرخ و بهمن با هم رقم می زنند.

قانون مورفی از یک صحنه تعقیب و گریز آغاز می گردد که در نوع خود بی نظیر است و به جرات می توان گفت که مانند آن را تا به امروز در سینمای کشور ندیده اید. همین چند دقیقه ابتدایی فیلم، آنچنان کوبنده و هالیوودی آغاز می گردد که توقع تماشاگر از فیلم بسیار بالا می رود.

امیر جدیدی در نقش پلیسی دست و پا چلفتی فرو رفته که با یاری یکی از همکارانش در تعقیب دلقکی در یک ماشین عجیب و غریب هستند. در جریان درگیری و تیراندازی گروه پلیس و این دلقک مزدور، بازیگر مشهور ایرانی یعنی مهناز افشار به دست پلیس دست و پاچلفتی گلوله می خورد. از همین رو، رئیس پلیس، او را اخراج می نماید.

امیر جدیدی و امیر جعفری در قالب زوج اصلی این فیلم کمدی فانتزی ظاهر شدند و همین موضوع به نوبه خود برای سینمای ایران نوآوری محسوب می گردد. یک زوج پلیسی کمدی ایرانی که بازی و نقش آنها به شدت یادآور بعضی از فیلم های هالیوودی است. امیر جدیدی که ستاره این روزهای سینمای ایران به شمار می رود با قانون مورفی، بازی خود در سینمای کمدی را محک زده است.

از سوی دیگر فضاسازی مبتنی بر رنگ های شاد و زنده، حرکات سریع دوربین و موسیقی با ریتم تند هم به جذابیت فضای فانتزی فیلم یاری نموده است.

علاوه بر امیر جعفری و امیر جدیدی، سروش صحت، مهسا طهماسبی، سیروس گرجستانی،هادی کاظمی، خبرنگارانهیتا درگاهی و ارشا اقدسی نیز از بازیگران این فیلم هستند. قانون مورفی در زمستان سال 1397 روی پرده رفت و توانست فروشی نزدیک به 10 میلیارد تومان را تجربه کند.

4104/

مجله عکس ها: مجله عکاسی و نگاه هنری به تصاویر

عکس پارسی: گالری تصاویر تاریخی پارس

اخبار ورزشی: مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92697

به "قانون مورفی؛ تماشای یک کمدی فانتزی و رنگارنگ در عید سعید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون مورفی؛ تماشای یک کمدی فانتزی و رنگارنگ در عید سعید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید