خبر خوش برای مستاجران ، تمدید اجباری قراردادهای اجاره

به گزارش مجله سرگرمی، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد های اجاره در سال 1400 و تا سه ماه پس از اعلام رسمی سرانجام کرونا همچنان به طور اجباری تمدید خواهد شد و مالکان نمی توانند مستاجران خود را جواب نمایند.

خبر خوش برای مستاجران ، تمدید اجباری قراردادهای اجاره

به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده درباره چگونگی اجرای مصوبه تمدید اجباری قرارداد های اجاره که در سال 99 به دلیل شیوع کرونا مصوب شد، افزود: مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره تمدید قرارداد های اجاره تا سه ماه پس از اتمام کرونا اعلام شده است، بنابراین سال جاری هم این مصوبه اجرایی می گردد.

وی گفت: در سال 1400 و تا سه ماه بعد از اعلام سرانجام رسمی کرونا در کشور، این مصوبه ملاک عمل خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: هر فردی که اجاره نامه اش تمام شده باشد با درصدی که اعلام خواهد شد مجدد اجاره نامه خود را تمدید خواهد نمود و نیازی به اسباب کشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال جاری هم مالکان نمی توانند مستاجران خود را جواب نمایند.

220 هزار نفر تسهیلات وام ودیعه دریافت کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت وام اجاره در سال گذشته نیز گفت: مصوبه مشخص سقف اجاره بها و پرداخت وام ودیعه در سال قبل تا حدودی توانست بازار اجاره را تعدیل کند.

به گفته محمودزاده، پارسال 920 هزار نفر متقاضی دریافت وام ودیعه ثبت نام و 335 هزار نفر مدارک خود را تکمیل کردند و به نظام بانکی معرفی شدند و در نهایت 220 هزار نفر تسهیلات وام ودیعه را دریافت کردند.

وی افزود: چهار هزار و 600 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن در سال گذشته پرداخت شد، اما رقمی که دولت در نظر گرفته بود فراتر بود. بسیاری از مستاجران شرایط عمومی دریافت وام را نداشتند و نتوانستند مدارک خود را تکمیل نمایند.

ستاد ملی کرونا به دلیل مشکلاتی که برای بعضی از مستاجران و فاقدان مسکن در شرایط کرونا به دلیل محدودیت ها و خلل در کسب درآمد ها پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستاجر در شهر های عظیم، متوسط و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تامین مسکن موردنیاز خود اقدام نمایند.

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران 50 میلیون تومان، برای سایر کلان شهر ها 30 میلیون تومان و برای شهر های کوچک 15 میلیون تومان است.

متقاضیان باید پس از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگردانند. سود این تسهیلات 13 درصد مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138973

به "خبر خوش برای مستاجران ، تمدید اجباری قراردادهای اجاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای مستاجران ، تمدید اجباری قراردادهای اجاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید