خبرنگاران پوشش تحصیلی پایه ابتدایی در چهارمحال و بختیاری 99.12 درصد است

به گزارش مجله سرگرمی، شهرکرد -خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در پایه ابتدایی در استان 99.12 درصد است، گفت: این استان جزء 6 استان برتر در پوشش تحصیلی پایه ابتدایی است.

خبرنگاران پوشش تحصیلی پایه ابتدایی در چهارمحال و بختیاری 99.12 درصد است

فرحناز قائدامینی روز دوشنبه در سفر به منطقه دیناران شهرستان اردل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اضافه کرد: پوشش تحصیلی پایه ابتدایی در همه نقاط روستایی و دور افتاده وجود دارد و هیچ نقطه استان که سه دانش آموز زندگی می نمایند بدون کلاس درس نیست.

به گفته وی،هم اکنون 154 مدرسه ابتدایی با جمعیت زیر 10 دانش آموز، 218 مدرسه با جمعیت زیر 15 دانش آموز و 759 کلاس درس چندپایه در مقطع ابتدایی در استان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه 104 معلم در 57 نقطه در مناطق آموزشی کوهرنگ، اردل، فلارد، میانکوه به دلیل سخت گذر بودن منطقه به مدت 6 ماه از سال در منطقه بیتوته می نمایند، توضیح داد، برطرف مشکل بیتوته و اسکان، رفت و آمد این فرهنگیان باید برطرف گردد.

قائدامینی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید 210 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول فراگیری علم و دانش هستند که از این تعداد 106 هزار دانش آموز در پایه ابتدایی و پیش دبستانی هستند.

وی بر برطرف مسائل دانش آموزان و معلمان در مناطق محروم تاکید نمود و گفت: در سال تحصیلی جدید هشت هزار و 152 نفر از دانش آموزان استان در شهرستان اردل در 171 مدرسه و 455 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به جذب نیروی بومی برای این منطقه و اختصاص سهمیه در دانشگاه فرهنگیان اشاره نمود و گفت: به منظور برطرف مسائل دانش آموزان در این منطقه به خصوص دانش آموزان احتیاجمند پوشاک، نوشت افزار، لوح آموزشی و وسایل یاری آموزشی تهیه و توزیع شده است.

وی به فعال کردن یک مرکز یادگیری با همکاری نهضت سوادآموزی در این منطقه در روستای دهدلی اشاره نمود و گفت: برای برطرف مسائل مدارس این منطقه از جمله سرویس بهداشتی، حصارکشی، تخریب و نوسازی و احداث مدرسه جدید احتیاج به همکاری و مساعدت همه دستگاه ها و خیران دارد.

85 درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در شبکه شاد احراز هویت شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به مجازی شدن آموزش به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: تا به امروز 85 درصد دانش آموزان استان در شبکه شاد احراز هویت شدند.

مرتضی بلالی اضافه کرد: در شهرستان اردل طبق آمار از 171 آکادمی فعال 102 آکادمی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که از این تعداد 44 مدرسه شهری و 58 مدرسه روستای است و به مدت 2 سال به میزان 30 گیگ ترافیک رایگان به این مدارس اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتصال مابقی مدارس در دستور کار واقع شده است، گفت: تا خاتمه اسفندماه مابقی مدارس این شهرستان به این شبکه متصل خواهند شد.

بلالی کمبود تجهیزات را مهمترین مشکل در استان بیان کرد و اضافه کرد: 6 استان در کشور از تجهیزاتی استفاده می نمایند که به دلیل تحریم ها ،این تجهیزات وارد کشور نمی گردد و پیش بینی شده تا دهه فجر سال جاری 50 فناوری برای استان تامین گردد.

وی گفت: برای افزایش پهنای باند این شهرستان با اپراتور همراه اول و مرکز مخابرات هماهنگی شده که فیبر نوری روستاهای این شهرستان انجام گردد .

8میلیارد ریال در طرح های عشایری اردل هزینه شده است

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه درصدی زیادی از جمعیت این شهرستان عشایری است، اضافه کرد: سال جاری هشت میلیارد ریال برای اجرای طرح های عشایری در این شهرستان هزینه شده است.

یحیی حسین پور اضافه کرد: اجرای طرح چشمه، آبشخور، بازگشایی جاده اجرا شده و برای احداث پل دهدلی نیز طراحی و مطالعات اجرا شده و منتظر دریافت مجوز برای اجرای طرح هستیم.

وی گفت: برای اجرای این طرح 50 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

11هزار نفر از جمعیت دهستان دیناران زیرپوشش خدمات بهداشتی قرار دارند

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 11 هزار نفر از جمعیت دهستان دیناران از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی بهره مند هستند، گفت: پنج مرکز خدمات جامع سلامت، یک واحد دندانپزشکی، یک پایگاه اورژانس 115 فعال است که از این تعداد 2 مرکز عشایری است و باید در فصل زمستان تعطیل باشند اما سال جاری این مراکز نیز فعال بودند.

سید راشد جزایری اضافه کرد: جذب پزشک برای مناطق سخت گذر یکی از مسائل حوزه بهداشت و درمان استان است.

وی با تاکید بر اینکه برای خدمات رسانی به مردم روستای دهدلی یک تیم سیار به این منطقه اعزام می گردد، گفت: در صورت تامین زمین، استقرار یک سازه پیش ساخته در این منطقه برای استقرار تیم سیار لازم است.

وی به فعال بودن پایگاه اورژانس 115 در این شهرستان اشاره نمود و گفت:سال جاری 41 مورد اعزام اورژانس از این منطقه اجرا شده که 6 اعزام از این تعداد اورژانس هوایی بوده است.

تسهیلات 500میلیون ریالی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی اعطا می گردد

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی با همکاری بنیاد برکت آمادگی ارائه تسهیلات 500میلیون ریالی وجود دارد.

عطاءالله ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل این منطقه در حوزه توسعه باغات به خصوص باغات گردو تامین نهال نیز در دستور کار واقع شده است.

وی به اجرای طرح پمپاژ آب در منطقه دنگان اشاره نمود و گفت: برای اجرای این طرح یک میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته وی، برای توسعه بخش کشاورزی 2 مورد احداث کانال با اعتباری بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون ریال و همچنین اجرای طرح آبیاری تحت قشار در چمشه سلیمان و احداث استخر و انتقال برق در دستور کار واقع شده است.

وی گفت: با اجرای طرح آبیاری تحت فشار 220 هکتار اراضی این منطقه تحت پوشش آبیاری نوین قرار می گیرد که برای اجرای این طرح 40 میلیاردریال اعتبار احتیاج است.

57 مدرسه خیری نیمه ساز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در استان 57 مدرسه خیرسازی نیمه ساز وجود دارد که از این تعداد هشت مدرسه در شهرستان اردل است که در صورت تامین اعتبار این تکمیل خواهدشد.

کامران رهی به حمایت خیران برای احداث مدرسه جدید در استان اشاره نمود و گفت: اجرای طرح آجر به آجر برای جمع آوری یاری های خیری خرد اجرا شد که تعهد استان در این طرح یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای احداث یک مدرسه 2 کلاسه بود که این میزان محقق نشد.

طرح هادی 15 روستا در دهستان دیناران انجام شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برای 15 روستای دهستان دیناران با اعتباری بیش از 65 میلیارد ریال طرح هادی تهیه شده است.

سهراب رییسی اضافه کرد: در این شهرستان 22 کیلومتر شبکه جمع آوری آبهای سطحی و پنج هزار متر پیاده رو سازی اجرا شده است.

وی به اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستای و 35 میلیارد ریال یاری بلاعوض اشاره نمود و گفت: در قالب مسکن محرومان نیز سال گذشته93 مسکن و سال جاری 30 مسکن با پرداخت 500میلیون ریال تسهیلات و یاری بلاعوض احداث شده است.

وی به اجرای طرح مطالعاتی هشت روستای در معرض آسیب در این شهرستان اشاره نمود و گفت: مشخص تکلیف روستاها در مورد جابه جایی و یا درجاسازی و مقاوم سازی در دستور کار واقع شده است.

به گزارش خبرنگاران، منطقه ﺩﯾﻨﺎﺭﺍﻥ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﺑﻊ ﺑﺨﺶ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺍﺭﺩﻝ با بیش از 21 هزار عشایر ساکن و کوچرو و پنج هزار جمعیت روستایی از مناطق پر تراکم جمعیت عشایری استان است.

iraniro.ir: تور داخلی ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان

italyro.ir: تور ایتالیا ارزان قیمت، تور ایتالیا نوروز 97، تور بهار

itgap.ir: آی تی گپ | مجله فناوری گردشگری، موفقیت،

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127845

به "خبرنگاران پوشش تحصیلی پایه ابتدایی در چهارمحال و بختیاری 99.12 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوشش تحصیلی پایه ابتدایی در چهارمحال و بختیاری 99.12 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید