حکایت عاشقی های دو معلم در مثل ماه

به گزارش مجله سرگرمی، این شغل آن قدر تقدس دارد که باید از آنها که معلم نشدند، پرسید چرا معلم نشدید، علم آموزی با تن آسایی به جود نمی آید.

حکایت عاشقی های دو معلم در مثل ماه

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران:

عشق که فرمان دهد راه ها هموار می شود و این چنین است که اسماعیل کریمی به فرمان عشق سر می نهد تا بیاموزد که می شود غیرممکن ها را ممکن کرد، او زاده سال 42 در یکی از روستاهای محروم مشکین شهر است، دوران تحصیل را در روستاهای همجوار و مشکین شهر گذرانده، مدرسه ای که هر روز برای رسیدنش باید از تپه ها و رودخانه می گذشت و سبک بالانه پای درس معلم حاضر می شد، هنوز تحصیل را به خاتمه نرسانده که همزمان با جنگ تحمیلی به خدمت سربازی در کردستان و رشت می رود و پس از بازگشت دوباره به تحصیل، پیروز به دریافت دیپلم تجربی می شود، این طفل دیروز که خود ساعت ها راه را برای رسیدن به کلاس درس می پیمود، امروز معلم مدرسه ای با یک دانش آموز است.

اسماعیل کریمی مهمان برنامه مثل ماه شبکه سه سیما بود، او در مورد فعالیت خود در آموزش و پرورش گفت: پس از اخذ دیپلم ابتدا در نهضت سواد آموزی و بعد آموزش و پرورش مشغول به خدمت شدم، سال جاری وارد سی امین سال تدریس شدم و تا به امروز در تمام مقاطع تحصیلی تدریس نموده ام.

او که امروز تنها یک دانش آموز دارد، اظهار کرد: دانش آموز من سال جاری در سال ششم ابتدایی و در یکی از روستاهای دورافتاده و محروم استان اردبیل است، که من برای رسیدن به این روستا باید90 کیلومتر را طی کنم، که 5 کیلومتر آن را پیاده روی می کنم، این روستا همین یک دانش آموز را دارد و برای او هم، این امکان نیست که به فاصله نزدیک تری بیاید.

کریمی که به خدمت در مناطق محروم افتخار می نماید، عقیده دارد: این رفتن و برگشتن انرژی می خواهد، اما من معتقدم باید تأثیرگذار باشم، در برف و سرما و گرما این راه را طی می کنم، کسی که مسؤلیت را قبول می نماید باید همه چیز را بر عده بگیرد. اگر معلمی تؤام با عشق باشد همه چیز ممکن می شود، خودم از روستای محروم بودم به همین دلیل با عشق در مناطق عشایر و روستاهای دورافتاده زیاد خدمت کردم و به ذهم هم نمی رسید روزی به تلویزیون دعوت شوم.

این معلم در پاسخ به این سؤال که چرا معلم شدید، مطرح کرد: این شغل آن قدر تقدس دارد که باید از آنها که معلم نشدند، پرسید چرا معلم نشدید، علم آموزی با تن آسایی به جود نمی آید، زحمت و علاقه من با این هدف است که نسلی تربیت کنیم که مملکت را به سمت پیشرفت سوق دهد، اگر بنده خدمتم تمام شود باز هم معلمی را انتخاب می کنم، علم را با هیچ چیز عوض نمی کنم، چراکه علم اقتدار است، علم یعنی قدرت، مملکتی که علم را داشته باشد قطعا بر کشورهای دیگر غلبه خواهد نمود، امیدوارم روزی برسد کشور ما از این هم پیشرفته تر شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امید من این است که این بچه ها که من تربیت کردم به فکر آینده کشورشان باشند، یادآور شد: هر عمل خوب و بدی به ما برمی شود و ما باید جوابگوی ثانیه های عمرمان باشیم. من وقتی دانش آموزان خودم را می بینم که امروز به مقاطع بالای تحصیلی و اجتماعی رسیده اند به خود می بالم.

اسماعیلی در مورد چگونگی فعالیت مدارس روستاهای دورافتاده در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: همکاران ما در ماه های گذشته سنگ تمام گذاشتند و به صورت شیفتی و یک در میان به مدرسه می فرایند و با رعایت کامل اصول بهداشتی سعی می نمایند که آموزش تعطیل نشود، البته اداره آموزش و پرورش منطقه هم سعی نموده در حد ممکن مسائل اینترنت را در مناطقی که امکان استفاده از آن وجود دارد حل نماید.

علی فرزاد مهمان دیگر برنامه مثل ماه معلم روستایی محروم با عنوان قلعه رئیسی از منطقه چهار روستای استان کهگیلویه و بویراحمد است، او که سابقه 19 ساله تدریس دارد، در مورد نحوه فعالیت خود این چنین شرح می دهد: مسیرهای من یکی از مشکل ترین و صعب العبورترین راه های کوهستانی است، چرا که برای رسیدن به 25 دانش آموز مدرسه باید 25 کیلومتر و پنج رودخانه را پشت سر بگذارم که البته 10 کیلومتر آن را باید پیاده طی کنم.

این معلم فداکار که برای تهیه آب گرم خانه دانش آموزش، آبگرمکن منزل خودش را به او هدیه داده، با اشاره به اینکه من این خدمت را با علاقه انتخاب کردم، اظهار کرد: چون من خودم طعم محرومیت را چشیدم خواستم این کار را برای دیگر بچه های سرزمینم انجام دهم، چون می دانم برای همه افراد این ادامه تحصیل به سادگی مقدور نیست، خودم زجر کشیدم به همین خاطر دوست دارم به مناطق محروم خدمت کنم و امروز وقتی دانش آموزان سال های گذشته خودم را می بینم به خود افتخار می کنم که نهالی که کاشتم این چنین ثمر داده.

وی با تأکید بر اینکه در ماه های اخیر با وجود تعطیلی همه مدارس کشور، مدرسه ما تعطیل نشد، اعلام کرد: آنجا چون از مناطق محروم است ما خانه به خانه جزوات آموزشی پخش کردیم و بعد با توجه به رعایت نکات بهداشتی، در فضای باز مدرسه را دایر کردیم و حتی یک روز مدرسه تعطیل نشد، چون امکان برگزاری کلاس مجازی وجود ندارد.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89949

به "حکایت عاشقی های دو معلم در مثل ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت عاشقی های دو معلم در مثل ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید