ایجاد شور و نشاط با جشنواره فرهنگی و ورزشی جازموریان

به گزارش مجله سرگرمی، در روز گذشته سفری پرخاطره و ماندگار به شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان داشتیم و هدف از این سفر حضور و شرکت در جشنواره بزرگ فرهنگی و ورزشی جازموریان و دیدن بازی و غذاهای بومی و محلی و برنامه های قوی ترین مردان و شتردوانی و موسیقی محلی و برنامه های متنوع و جذاب دیگر بود.

ایجاد شور و نشاط با جشنواره فرهنگی و ورزشی جازموریان

به گزارش خبرنگاران- چند هزار نفر از مردم شهرهای سیستان و بلوچستان و کرمان به همراه فرمانداران و مدیران کل و هنرمندان و هنردوستان و اصحاب رسانه و غیره از این جشنواره زیبا و تماشایی دیدن کرد .

اگر چه این جشنواره برای تجربه نخست برپا شده بود ولی از کیفیت و جذابیت بالایی برخوردار بود که همگان از آن بهره برند .

ناهید رئیسی از بانوان بلوچ حوزه بلوچستان گفت: از ابتکار عمل آقای شجاعی فرماندار دلگان سپاسگزار هستیم که شرایطی را به وجود آوردند که مردم زیبائی های دلگان و تالاب بزرگ جازموریان را ببینند و هم از برنامه های شاد و متنوع تدارک دیده شده در جشنواره لذت ببرند .

پروانه بامری هم گفت: تمام لحظات حضور مردان و زنان در جشنواره فرهنگی جازموریان سرشار از نشاط و امید و زنده شدن دلهای مردمی خسته بود که سالها در انتظار رسیدن به این سرزندگی بودند .

وی اظهار کرد: دیدن برنامه و اجراهای های شاد و جذاب قنبر شاعر و خواننده بلوچ از رودبار کرمان و هنرمندان دیگر از سرزمین بزرگ بلوچستان از خاطرات مهم شرکت کنندگان بود .

محبوبه نارویی هم اظهار کرد: مردم شهرستان دلگان از مدتها قبل در انتظار برپایی این جشنواره بازی های بومی و محلی جازموریان در جلگه چاه هاشم شهرستان شهیدپرور و ولایی دلگان بودند که به خوبی این امر محقق شد .

وی اضافه نمود: تلاش های مسئولان و همکاری علما و فرهنگیان و نخبگان فارس و بلوچ در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان برای برگزاری جشنواره فرهنگی جازموریان در جوار تالاب بزرگ جازموریان و یاری به احیای آن و احیای فرهنگ کهن و آداب و رسوم غنی مردم بلوچ با سابقه چندین هزار ساله سکونت و زیست در منطقه قابل ستایش است .

یک خبرنگار شرکت کننده در این همایش و جشنواره ضمن ابراز خوشحالی و استقبال از برگزاری این جشنواره گفت: حضور بانوان بسیار پرشور و از ویژگی های برجسته این جشنواره در دلگان بود .

وی اظهار کرد: به واسطه رسم و رسوم ها و فرهنگ غنی مردم مومن بلوچ و حیای زنان بلوچ از بانوان شرکت کننده و هنرمندان اجازه می گرفتیم که آیا می توانیم عکس و فیلم تهیه کنیم که با گشاده رویی و مهر و محبت می گفتند امروز روز جشن و نشاط و نمایش توانمندی های زنان و مردان بلوچ است و برای دریافت عکس و فیلم ممنوعیتی وجود ندارد .

به گفته وی، برپایی غرفه عروسی بلوچی و به خانه بخت رفتن زوج های جوان در کنار پخت انواع غذاهای بومی و محلی و برپایی سیاه چادرهای قوم بلوچ و موسیقی از برنامه های پرخاطره و جذاب در جشنواره جازموریان بود.

وی اظهار کرد: برای دیدن برنامه های متنوع تدارک دیده شده در این جشنواره چند هزار کیلومتر مسافت را طی کردیم و گر چه مسیرها دور بود؛ ولی تحمل رنج این سفر ماندگار که زیبایی ها می دیدیم، بسیار آسان بود و خستگی ها را از تن مان دور کرد .

این خبرنگار ادامه داد: مهمان نوازی و گشاده رویی مردم بلوچ و استقبال گرم مسئولان از شرکت کنندگان در جشنواره واقعا جای قدردانی دارد و شایسته است از خدمات و تلاشهای فرماندار پرتلاش و سخت کوش دلگان که در برنامه ها و ایده های ابتکاری الگو و شاخص در عمل و کار و تلاش و مجاهدت هستند تجلیل شود .

نخستین جشنواره بزرگ بازی های بومی محلی، صنایع دستی، غذاهای سنتی، قوی ترین مردان جازموریان در چگردک بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان برگزار گردید.

این همایش با حضور مسئولین، هنرمندان، ورزشکاران و گروههای مختلف از دلگان، فنوج، رودبار و قلعه گنج برگزار گردید.

در این جشنواره امام جمعه جلگه چاه هاشم، فرمانداران دلگان، فنوج، رودبار جنوب و مدیران کل ورزش و جوانان، هلال احمر، بخشداران و شهرداران مناطق، اصحاب رسانه و... حضور داشتند .

از نکات قابل توجه این مراسم حضور بی نظیر مردم جلگه چاه هاشم بالاخص بانوان، و جوانان و همچنین برنامه ریزی منظم بخشدار جلگه چاه هاشم، شهردار جوان چگردک در جلگه چاه هاشم دلگان، رئیس ورزش و جوانان و سایر مدیران شهرستان بود.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7196

به "ایجاد شور و نشاط با جشنواره فرهنگی و ورزشی جازموریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شور و نشاط با جشنواره فرهنگی و ورزشی جازموریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید