اصلاحیه مقررات منع همکاری آمریکا با شرکت هواوی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری رویترز امروز(سه شنبه) گزارش داد: آمریکا گزارش این رسانه درباره اصلاح ممنوعیت همکاری تجاری شرکت های این کشور با شرکت هواوی برای تدوین استانداردهای شبکه های نسل پنجم تلفن همراه موسوم به 5G را تایید نموده است.

اصلاحیه مقررات منع همکاری آمریکا با شرکت هواوی

این رسانه انگلیسی به نقل از افراد مطلع از چنین تصمیمی اضافه نمود: وزارت بازرگانی آمریکا و دیگر سازمان های این کشور روز آدینه این تغییر در مقررات را در قالب گزارشی برای فدرال رجیستر روزنامه رسمی دولت فدرال ارسال نموده اند و منتظر انتشار آن هستند.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا نیز در بیانیه ای خطاب به رویترز این اقدام را تایید نموده است.

راس گفت: ایالات متحده از نقش رهبری خود در فن آوری دنیای عقب نشینی نخواهد کرد. این وزارتخانه متعهد به حفاظت از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی به وسیله تشویق صنایع آمریکا به مشارکت کامل و حمایت از فناوری آمریکا به منظور تبدیل شدن آن به فناوری هایی با استانداردهای بین المللی است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه علنا این اقدام جدید را تایید و گفت که مشارکت آمریکا در تدوین استانداردها نقش موثری در آینده نسل پنجم تلفن همراه، وسایل نقلیه اتوماتیک، هوش مصنوعی و دیگر فناوری های پیشرفته دارد.

در بخش صنعت مخابراتی، انتظار می رود از نسل پنجم یا شبکه های بی سیم نسل پنجم به عنوان موتور هر چیزی از دستگاه های انتقال ویدئویی پرسرعت تا خودروهای بدون راننده استفاده گردد.

به نوشته رویترز، سخنگوی شرکت هواوی از اظهارنظر فوری درباره این خبر خودداری نموده است.

سال گذشته آمریکا به بهانه مسائل امنیت ملی، شرکت هواوی را در فهرست شرکت های وزارت بازرگانی آمریکا قرار داد که امکان فروش کالاها و فناوری آمریکا به آن را منع می کرد.

مقام های دولتی و صنعتی آمریکا گفته اند که تغییر در این مقررات را نباید نشانه ضعف آمریکا در برابر شرکت هواوی بزرگترین شرکت ساخت تجهیزات مخابراتی در دنیا قلمداد کرد. به گفته آنها قرار دادن نام شرکت هواوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا این کشور را از تدوین استانداردها محروم می نماید.

در حالی که شرکت های آمریکایی هنوز مطمئن نیستند که می توانند درباره چه فناوری ها یا اطلاعاتی با هواوی همکاری نمایند مهندسانی از بعضی از شرکت های آمریکایی مشارکت و همکاری خود را کاهش داده اند و از این رو هواوی را در موضع قوی تری قرار دادند.

رویترز به نقل از فردی که درباره این تحول جدید اطلاع رسانی نموده است نوشت: مقررات جدید در واکنش به نگرانی های شرکت ها و قانونگذاران آمریکایی وضع شده است.

نوآمی ویلسون مدیر ارشد سیاست آسیا در شورای صنعت فناوری اطلاعات که نماینده شرکت های فناوری و سیستم های ارتباطی و مخابراتی همچون آمازون، اینتل و کوالکام را برعهده دارد، گفت: تردید ناشی از فهرست سیاه و امکان تمدید مقررات مربوطه تاثیری منفی در مشارکت شرکت های آمریکایی در بعضی از مذاکرات بر سر استانداردسازی فناوری داشته است و آنها را از چنین مذاکراتی محروم نموده است.

رویترز ماه گذشته در گزارشی اختصاصی از تهیه پیش نویس اصلاحیه مقررات همکاری مربوطه و انتظار برای تصویب آن خبر داده بود.،ایرنا

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95558

به "اصلاحیه مقررات منع همکاری آمریکا با شرکت هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحیه مقررات منع همکاری آمریکا با شرکت هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید