آمادگی صندوق نوآوری برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آمادگی این صندوق برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان اطلاع داد.

آمادگی صندوق نوآوری برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در جمع مدیران شرکت های دانش بنیان استان البرز گفت: استان البرز از استان های پیشرو در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت های بزرگ دانش بنیان در حوزه های مختلف اظهار امیدواری کرد که این نشست ها در برطرف نیازهای مالی این شرکت ها موثر واقع گردد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید نمود: صندوق نوآوری و شکوفایی از نظر منابع، محدودیتی برای حمایت و ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت های دانش بنیان ندارد.

وحدت همچنین با اشاره به خلاء وجود صندوق پژوهش و فناوری در استان البرز، توضیح داد: یکی از مواردی که در نشست با هیات رئیسه پارک علم و فناوری استان البرز بر آن تاکید شد ضرورت تشکیل این صندوق در استان البرز بود که به نظر می رسد یکی از کمبودهای نهادی استان است و ان شالله مسئولان استانی هم توجه ویژه ای به این مساله داشته باشند.

وی با بیان اینکه صندوق های پژوهش و فناوری می توانند در تامین مالی شرکت های دانش بنیان و فناور نقش موثری ایفا نمایند، مطرح نمود: ایجاد این صندوق در استان البرز همت جمعی مسئولان این استان را می طلبد تا به فوریت کارهای زیرساختی آن را انجام دهند و در جهت تشکیل صندوق گام بردارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به همین دلیل با اعلام آمادگی این صندوق برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، گفت: ما حداکثر کوشش خود را برای تحقق این مهم به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به اینکه با سیاست جدید صندوق در قالب حمایت از شکل گیری صندوق های پژوهش و فناوری در استان ها از اختصاص یک هزار میلیارد تومان منابع مالی در قالب تسهیلات و خط اعتباری به صندوق های پژوهش و فناوری اطلاع داد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از کوشش برای توسعه اکوسیستم سرمایه گذاری برای حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان اطلاع داد و اظهار داشت: در این زمینه تحریک سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد صندوق های جسورانه بورسی در کنار صندوق های پژوهش و فناوری با مشارکت بخش خصوصی از برنامه ها و سیاست های محوری ماست.

وی بر فرهنگ سازی برای توسعه ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان در کشور تاکید و با اشاره به ظرفیت های خوب پارک علم و فناوری البرز و مجتمع علمی و تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی یادآور شد: علاقمندیم دستاوردهای این مجموعه و پارک با حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از گذشته شکوفا گردد.

وحدت بر اثربخش کردن هر چه بیشتر کوشش ها تاکید نمود و گفت: استان البرز در حوزه بیوتکنولوژی و بخش صنعتی قطب مالی کشور است و پارک علم و فناوری البرز هم توانسته مجموعه ارزشمندی از شرکت های دانش بنیان را دورهم گرد آورد و باید از این ظرفیت ها به وسیله حضور شرکت های بزرگ و با استفاده از تسهیلات مالی صندوق نوآوری، عملکرد بهتر و موثرتری رقم بزنیم.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26025

به "آمادگی صندوق نوآوری برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی صندوق نوآوری برای یاری به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید