5 فعالیت از فعالیت های زمستانی استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، فعالیت های زمستانی استانبول

شما هم جزو آن دسته از مسافرینی هستید که از شلوغی گریزانید؟ اگر می خواهید بدون هجوم گردشگران و در محیطی خلوت و آرام از موزه های تاریخی استانبول دیدن کنید و همان حسی را داشته باشید که مردم بومی وقتی هوای استانبول سرد می گردد بدون ازدحام جمعیت از آن ها دیدن می نمایند، می توانید فصل زمستان را برای سفر به استانبول انتخاب کنید. چون قطعا استانبول شهری نیست که به خواب زمستانی برود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با فعالیت های زمستانی استانبول آشنا شوید.

5 فعالیت از فعالیت های زمستانی استانبول

1. نوشیدن ثعلب در هتل موزه پرا پالاس

ثعلب نوشیدنی سنتی ترکیه محسوب می گردد که از بذر نوع خاصی از ارکیده به دست می آید. این نوشیدنی از ترکیب پودر حاصل از این بذر با شیر درست می گردد. سپس کمی عصاره دارچین روی آن می ریزند و به صورت گرم سِرو می نمایند. این نوشیدنی شیرین و لذیذ در فصل زمستان واقعا طعم دل انگیزی دارد.

2. بازدید از کاخ توپکاپی و شهر قدیمی

بله، پیاده روی در باغ های کاخ توپکاپی که از زمان عثمانی بر جای مانده است، تجربه ای به یاد ماندنی است. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که اگر وقت خود را در صف های طولانی این کاخ هدر ندهید، چقدر در وقت خود صرفه جویی می کنید؟ همه موزه ها در فصل زمستان باز هستند و حتی وقتی برف روی آن ها را پوشانده شگفت انگیزتر به نظر می رسند.

3. آب تنی در حمام کیلیچ علی پاشا

وقتی هوای بیرون سرد است، حمام کردن در یکی از داغ ترین حمام ها ایده خیلی خوبی به نظر می رسد. اگر به دنبال آرام و راحت کردن بدنتان به شیوه عثمانی هستید، حمام کیلیچ علی پاشا(Kılıç Ali Paşa Hammam) که در قرن 16 توسط معمار سینان ساخته شده است، یکی از بهترین گزینه ها برای این کار است. بعد از حمام می توانید در محل استراحت این حمام، از نوشیدن شربت بهدانه لذت ببرید.

4. صرف غذا در رستوران بِبِک بالیکچی

بعضی از ماهی های خاص دریای مرمره، در هوای سرد خوب رشد می نمایند و بسیار لذیذ می شوند. این رستوران با منظره ای فوق العاده، در تمام سال غذاهای تازه و بسیار خوش طعم به مشتریان ارائه می دهد.

5. خرید در بازار بزرگ

بازار بزرگ استانبول قدیمی ترین بازار در جهان است. در این بازار انواع مغازه های جواهر فروشی و عتیقه فروشی به چشم می خورد. برای اینکه یک روز کامل در بازار داشته باشید، صبح زود برای خرید گلیم، پِشتِمال(حوله سنتی ترکیه)، کوسن، یا جواهرات بروید و غذای خود را در رستوران هاووزلو صرف کنید.

رزرو هتل در استانبول با بهترین قیمت

خرید بلیط ارزان استانبول

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: فلای تودی
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38330

به "5 فعالیت از فعالیت های زمستانی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فعالیت از فعالیت های زمستانی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید