گروسی: وظیفه ندارم عاملان خرابکاری در تأسیسات ایران را معرفی کنم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با وبگاه انرژی اینتلیجنس، در ارتباط با تأثیر اقدامات خرابکارانه همانند ترور دانشمندان هسته ای و خرابکاری در تأسیسات هسته ای ایران بر تداوم فعالیت های آژانس گفت: در وهله اول، من مدیرکل یک سازمان بین المللی هستم که با مسئله عدم اشاعه سر و کار دارد. بعلاوه، فردی با 40 سال سابقه کار در زمینه عدم اشاعه در انجمن ها و بنیادهای مختلف بوده ام و یک دیپلمات هستم بنابراین اعتقادی به استفاده از زور ندارم و استفاده از زور را محکوم می کنم. در مورد این پرونده (خرابکاری در تأسیسات هسته ای ایران)، من هیچ نقش تحقیقاتی و سیاسی ندارم. من صندلی خود را حفظ می کنم زیرا مسئولیت دارم. این وظیفه من نیست که یک تفسیر سیاسی درباره عاملان یک اقدام خرابکارانه ارائه دهم. من چنین توانایی را ندارم که تحقیقات انجام دهم و بدانم که چه اتفاقی احتمالاً اتفاق افتاده است.

گروسی: وظیفه ندارم عاملان خرابکاری در تأسیسات ایران را معرفی کنم

گروسی در ادامه در اظهارنظری کلی اضافه کرد: به عنوان یک قاعده و اصل کلی می گویم که خشونت ابزار رسیدن به هیچ چیز نیست مگر آنکه این اقدام در جهت دفاع از خود باشد. همانطور که منشور سازمان ملل هم آن را به رسمیت می شناسد، این یک موضوع بسیار مسئله ساز است. موضوعی است که در حوزه سیاسی است و بنابراین وظیفه من نیست که آن را توصیف کند.

گروسی در نهایت مدعی شد: اما من در این مورد خاص می گویم که حادثه ای در آنجا اتفاق افتاده است و در نتیجه آن حادثه، بعضی از تجهیزات ما آسیب دیده اند. قطعاً ما ناراحتی آن هایی که دوست دارند شاهد آن باشند که مدیرکل بگوید که این کشور یا آن کشور چنین اقدامی را انجام داده، درک می کنیم. من چنین وظیفه ای ندارم و هرگز چنین وظیفه ای نخواهم داشت. من بدون تردید و قطعاً می گویم که خشونت هرگز راه رسیدن به چیزی نیست.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162025

به "گروسی: وظیفه ندارم عاملان خرابکاری در تأسیسات ایران را معرفی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: وظیفه ندارم عاملان خرابکاری در تأسیسات ایران را معرفی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید