کربوهیدرات موجود در موز

به گزارش مجله سرگرمی، شاید شما هم جزء آن دسته کسانی باشید که دوست دارید بدانید موز حاوی چه مواد مغذی است. در این مقاله محتویات کربوهیدرات موجود در موز موضوع بحث ما خواهد بود.

کربوهیدرات موجود در موز

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

شاید شما هم جزء آن دسته کسانی باشید که دوست دارید بدانید موز حاوی چه مواد مغذی است. در این مقاله محتویات کربوهیدرات موجود در موز موضوع بحث ما خواهد بود.

موز حاوی کربوهیدرات های پیچیده است. اگر می خواهید از اسنکی سالم و مقوی استفاده کنید که گرسنگی تان را برطرف کند، موز انتخاب خوبی است. موز حاوی ویتامین A ، نیاسین ، ویتامین B6، تیامین ، ریبوفلاوین و اسید فولیک است. موز منبع سالمی از پتاسیم و مواد معدنی دیگر است که به حفظ سلامت و تناسب اندام کمک می کنند. بیشتر کالری موز از کربوهیدرات موجود در آن تأمین می شود. کربوهیدرات های موجود در موز ترکیبی از قند های ساده و نشاسته است. با این حال، کربوهیدرات های موجود در موز غالباً از کربوهیدرات های پیچیده تشکیل شده اند.

محتویات کربوهیدرات موجود در موز با رسیدن میوه تغییر پیدا می کند. نسبت محتویات کالری با افزایش مقدار قند تغییر پیدا می کند. خوردن موز هنگامی که به طور کامل می رسد و پوست آن به رنگ زرد تغییر پیدا می کند توصیه می شود. اگر یک موز کوچک را در نظر بگیریم، آن حاوی 23 گرم کربوهیدرات است. یک عدد موز میانه و بزرگ به ترتیب 27 و 31 گرم کربوهیدرات دارند.

شاخص قند روشی برای تعیین تأثیر مواد غذایی بر روی سطح قند خون در بدن است. شاخص قند سرعت وارد شدن کربوهیدرات به جریان خون و محدوده ای که در آن حفظ می شوند تا سطح قند خون را افزایش دهند مقدار می گیرد. موز کاملاً رسیده در مقیاس 1 تا 100 مقدار 51 را دارا است. محدوده ایده آل شاخص قند این میوه 42 تا 51 است. هضم موز که رنگ زرد دارد و رسیده است آسان تر است. محتویات کربوهیدرات موجود در موز به مقدار موز بستگی دارد.

کربوهیدرات چیست؟

کربوهیدرات ها منبع اصلی برای تأمین انرژی مورد نیاز بدن هستند. هضم کربوهیدرات ها راحت تر است زیرا، به آُسانی به گلوکز تبدیل می شوند - گلوکز نوعی قند است که سلول های بدن برای تأمین انرژی از آن استفاده می کنند. پروتئین ها و چربی ها به راحتی کربوهیدرات ها هضم نمی شوند. البته، رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد ممکن است باعث مختل شدن عملکرد بدن و عدم تعادل در سطح قند خون شود. اگر سطح قند خون بدن حفظ نشود ممکن است دچار نوسانات خلق و خو ، تحریک پذیری و خستگی شوید. برای عملکرد مناسب بدن باید از رژیم غذایی حاوی مقدار کافی پروتئین ، چربی ، فیبر و کربوهیدرات استفاده کنید.

سازمان سلامت جهانی توصیه می کند که 55 تا 75 درصد رژیم غذایی باید از کربوهیدرات ها تشکیل شده باشد. از این مقدار تقریباً 10 درصد آن از طریق کربوهیدرات های ساده و بقیه باید از طریق کربوهیدرات های پیچیده تأمین شود. کربوهیدرات ها عمدتاً دو دسته هستند: کربوهیدرات های ساده و کربوهیدرات های پیچیده. کربوهیدرات های پیچیده دو نوع هستند: نشاسته و فیبر. از منابع غذایی حاوی نشاسته می توان به سیب زمینی ، برنج ، نان و ماکارونی اشاره کرد. غلات کامل ، سبزیجات ، آجیل و غیره منابع غنی از فیبر هستند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: راسخون
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160996

به "کربوهیدرات موجود در موز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کربوهیدرات موجود در موز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید