پیغام یونسکو به مناسبت روز جهانی ورزش: در این دوران ورزش ترویج دهنده همبستگی و امید است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل یونسکو به مناسبت روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح پیامی را منتشر کرد.

پیغام یونسکو به مناسبت روز جهانی ورزش: در این دوران ورزش ترویج دهنده همبستگی و امید است

به گزارش خبرنگاران، ادری آزولای مدیر کل یونسکو به مناسبت روز دنیای ورزش برای توسعه و صلح پیغامی صادر کرد. او در پیغامش به گسترش ویروس کرونا اشاره نمود که این روزها زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است.

متن پیغام خانم ادری آزولای ، مدیر کل یونسکو به توضیح زیر است:

امروز ، 6 آوریل 2020 ، دنیای ورزش با توجه به همه گیری کرونا ویروس تجربه بی سابقه ای را پشت سر می گذارد، ویروسی که زندگی روزمره ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

در بسیاری از نقاط دنیا ، فعالیت های بدنی در فضای باز - مانند دویدن، تنیس، فوتبال وکریکت - برای حدود 2.5 میلیارد نفر ممنوع شده است. در همین زمان ، بسیاری از مسابقات مانند بازی های المپیک و پارالمپیک که قرار بود در توکیو برگزار گردد، لغو شده و یا به تعویق افتاده است.

در این شرایط بی سابقه، ورزش همچنان ارزشمند است. ما باید از نظر جسمی فعال باشیم زیرا ورزش برای سلامت جسم و ذهن ما لازم است. علاوه بر این ، شرایط فعلی ما را ملزم می نماید که به ارزش های ورزش، نگاه متفاوتی داشته باشیم. هیچ وقت مانند الان ارزش هایی چون همبستگی ، فراگیری ، عدالت ، به اشتراک گذاری و اعمال محدویت های شخصی، آنچنان ضروری نبوده اند.

بنابراین ما باید از سازمان های ورزشی که فعالیت های آن ها دچار وقفه شده، حمایت کنیم. ضمناًً، باید ورزش هایی را انتخاب کنیم که بتوانیم در خانه تمرین کنیم. مربیان می توانند فعالیت های ورزشی مناسبی را برای جمعیت 1.5 میلیارد یادگیرنده کنونی پیشنهاد دهند، جمعیتی که در حال حاضر قادر به رفتن به مدرسه نیستند می توانند همچنان از نظر جسمی فعال باشند و اوقات مفرحی داشته باشند. آنها می توانند این کار را با یاری منابع آنلاین ارائه شده توسط یونسکو انجام دهند ، مانند ارزش های ورزشی در کلاس: آموزش احترام ، برابری و فراگیری به دانش آموزان 8 تا 12 ساله ، ابزاری که به طور ویژه برای ترویج ارزش های ورزشی به وسیله فعالیت های ورزشی برای بچه ها 8 تا 12 ساله طراحی شده است.

فراتر از مدرسه ، اقدامات گسترده ای در حال اجرا است با این هدف که ورزش از زندگی روزمره کسانی که مجبورند در خانه بمانند، حذف نگردد. هزاران نفر، که گاه صدها کیلومتر از یکدیگر دورند، برای انجام فعالیت های ورزشی یکدیگر را به طور آنلاین دیدار می نمایند. در این شرایط، دوره های آنلاین ارائه شده توسط متخصصان شناخته شده در شبکه های اجتماعی، ابزارهای دیجیتالی مانند برنامه های موبایل و بازی های ویدئویی ، ورزش و تحرک را برای افراد جامعه لذت بخش می نماید. تعدادی از ورزش ها که ماهیت کاملا فردی دارند به وسیله پیوند میان افراد، به فعالیت های گروهی تبدیل شده است.

این ها نمونه ای از اتفاقات خوب است، به ویژه برای زنان و بچه ها، زیرا مدارس و سازمان ها در حال حاضر نمی توانند دسترسی به ورزش را برای افراد فراهم نمایند. بنابراین این دوره به ما نشان می دهد که احتیاج در واقع مادر اختراع و نوآوری است.

در این اوقات سخت ، ورزش ترویج دهنده همبستگی و امید است. پیر دو کوبرتن،، پدر المپیک مدرن، می گفت که هر مسئله ای که پیش آید باید به عنوان فرصتی برای پیشرفت بیشتر تلقی گردد. باشد که بحران شدیدی که امروز در حال تجربه آن هستیم ، فرصتی برای پیشرفت بیشتر باشد: این امید ما برای دنیا پس از COVID-19 است.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82300

به "پیغام یونسکو به مناسبت روز جهانی ورزش: در این دوران ورزش ترویج دهنده همبستگی و امید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام یونسکو به مناسبت روز جهانی ورزش: در این دوران ورزش ترویج دهنده همبستگی و امید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید