نکاتی برای تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی پیروز

به گزارش مجله سرگرمی، مثل قدیمی معروف اگر چیزی ارزش انجام دارد، ارزش خوب انجام دادن را هم دارد، مطمئنا در خصوص روابط عمومی صدق می نماید. اگر نهایت سعی و کوشش خود را بکنید، اغلب می توانید در جاده نتایج خود، 10، 20، یا 100 مایل بیشتر پیش بروید.

نکاتی برای تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی پیروز

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از کتاب روابط عمومی به زبان آدمیزاد، بر خلاف آگهی های تبلیغاتی که در آن ها می توان فضای رسانه ای را با پول خرید، در روابط عمومی، با استفاده از زمانی که صرف می کنید و قوه تفکرتان، به رسانه ها راه می یابید. در اینجا 10 پیشنهاد برای یاری به شما جهت تبدیل شدن به برترین متخصص روابط عمومی ممکن برای تجارت تان آورده شده است.

چه روابط عمومی کار حرفه ای تمام وقت باشید و چه مدیرعامل، یا کارآفرینی که مسوولیت امور روابط عمومی شریک خود را به عهده گرفته اید، این پیشنهاد ها به اسم یکی از ابزار ها و اطلاعات بی نهایت زیادی که در اختیار دارید، به شما یاری می نمایند.

مدیرعامل شرکت را تحت تاثیر قرار دهید

این نکته، مخصوص خوانندگانی است که برای شرکت های روابط عمومی کار می نمایند، چه در بخش های روابط عمومی و چه به طور خصوصی قبل از دیدار مهم با مشتری، مثل مدیرعامل، یا مدیران دیگری که قرار است با آن ها همکاری کنید، سعی کنید بفهمید او به چه چیز هایی علاقه مند است (معمولا می توانید از روی برگه سوابق یا زندگی نامه او، در وب سایت شرکت، این موضوع را بفهمید)، در کدام کالج تحصیل نموده، یا اطلاعات جالب دیگر. اگر بتوانید یکی، دو جمله در خصوص چیزی که شخصا برای وی جالب باشد، بپرانید، به شما یاری می نماید روی او تاثیر بگذارید.

عضو یک باشگاه روابط عمومی شوید

انجمن های روابط عمومی یا باشگاه روابط عمومی محلی تان، به شما یاری می نمایند در راس وقایع جاری در صنعت روابط عمومی قرار بگیرید. این گونه گروه ها، بعلاوه ابزار شبکه سازی خوبی هم هستند، بعلاوه، به باشگاه ها یا انجمن های تبلیغاتی و بازاریابی هم سری بزنید. هرچند آن ها به طور محض به روابط عمومی اختصاص ندارند، غالبا گروه، بخش سازمانی، سمینار، یا نشریاتی دارند که به طور مفصل و عمیق به روابط عمومی می پردازند.

اگر تازه به حرفه روابط عمومی وارد شده اید، این گونه گروه ها می توانند به منزله وقایع جاری معدن طلا برای شما باشند. اجازه ندهید این واقعیت که اعضای بسیاری باتجربه تر از شما هستند، به هیچ وجه شما را بترساند؛ مردم از نشان دادن دانش خود به دیگران و یاری به آنها، به خصوص مبتدیان، لذت می برند. انجام این کار باعث می گردد احساس باهوش بودن نمایند و اگر از آن ها سوال بپرسید، ذوق زده می شوند. رابطه سازی در جلسات، توصیه های روابط عمومی ای را برای شما فراهم می آورد که در غیر این صورت می توانست بسیار هزینه داشته باشد.

برای خودتان بوق بزنید

برای خودتان هم تبلیغ کنید، نه فقط برای مشتری یا کارتان، برای اینکه به مشتریان بالقوه یا ناظران نشان دهید می توانید مطالبی در خصوص شرکت تجاری آن ها در مطبوعات به چاپ برسانید، چه راهی بهتر از به چاپ رساندن مطالبی در خصوص خودتان در مطبوعات؟ وقتی مشتری بالقوه، شما را به وسیله تماشا یا خواندن مطلبی در خصوص شما در رسانه ها بشناسد، امتیاز مهمی به دست آورده اید.

در خصوص خود و کسب وکارتان در جمع صحبت کنید

برای دستیابی سریع به معروفیت چه راهی بهتر از تبدیل شدن به یک سخنران وجود دارد؟ آغاز کنید به صحبت، تا مردم گوش بدهند و شما را بشناسند.

دفاتر سخنرانی ها همیشه در پی منابع با معلوماتی در زمینه های متنوع هستند و می توانند شما را مقابل بسیاری از گروه ها و صنایع مختلف قرار دهند. این سخنرانی ها فرصت رابطه سازی عالی دیگری هستند. با تعدادی کافی از مردم، در خصوص وقایعی بسیار صحبت کنید و حتی در زمینه کاری خودتان، مشهور هم بشوید.

نگرش مثبتی داشته باشید

خودتان را باور کنید. در حرفه روابط عمومی، با افراد بسیاری دیدار خواهید کرد- مشتریان، همکاران و ناظران- که آن کار هایی را که نمی گردد انجام داد، به شما می گویند. اگر اجازه بدهید شک و تردید نسبت به خودتان، سر راه غرایزتان قرار گیرد طول عمر حرفه ای کوتاه، یا حداقل، نه چندان رضایت بخش خواهید داشت.

اجازه ندهید دیگران به جای شما در خصوص این مساله تصمیم بگیرند که آیا موافقید یا نه. وقتی آنچه می خواهید، دارید و صادقانه، بدون صدمه زدن به دیگران به آن به دست می یابید، پس پیروزید. پیروزیت و شکست بیشتر شرایطی موقتی است تا دائمی. در تجارت همیشه فراز و نشیب وجود دارد.

درست همان طور که شما مشتری را به این خاطر از دست می دهید که رابطتان در شرکت، موقتا از کار برکنار شده است، این امکان هم وجود دارد یک شرکت رقیب عظیم تر، شما را با حق الزحمه ای بالاتر استخدام کند. اگر مشتریانتان می گویند شما برترین متخصص روابط عمومی ای هستید که تا به حال استخدام نموده اند، به خودتان مغرور نشوید؛ به همین ترتیب، اگر هم مشتری دیگری از شما و کارتان راضی نبود، افسرده و ناامید نشوید. همان گونه که سر وینستون چرچیل گفت: پیروزیت عبارت است از توانایی تحمل شکست پشت شکست، بدون از دست دادن حرارت و انگیزه.

باب کالیان، نویسنده و کارآفرین پیروز می گوید: من دریافته ام تنها رازی که پیروزیت را قطعی می نماید، این است که نتوانید شکست بخورید، مگر در صورتی که کار را رها کنید، حقیقتا به همین سادگی است. به تعریفی از پیروزیت برای خودتان برسید. تعریف من از پیروزیت این است: انجام آنچه می خواهم انجام دهم، در همان زمان و مکانی که می خواهم آن را انجام دهم و دریافت پول خوب- گاهی هم خیلی خیلی خوب- به ازای آن.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150842

به "نکاتی برای تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید