نمایش بزرگترین مجموعه خصوصی روم باستان

به گزارش مجله سرگرمی، مجسمه بزرگی از الهه نیل، کروکدیلی خشمگین و ابوالهولی که زانو زده است، تنها تعداد کمی از گنجینه عظیم هنر روم باستان هستند که برای سال های متوالی از دید عموم مردم پنهان شده بودند و حالا قرار است به نمایش گذاشته شوند.

نمایش بزرگترین مجموعه خصوصی روم باستان

این مجموعه ارزشمند که شامل 620 مجسمه مرمر روم باستان می گردد به خانواده تورلونیا ـ یکی از خانواده های اشرافی ایتالیا ـ تعلق دارد که یا در املاکی که به این خانواده تعلق دارند کشف شده اند یا توسط افراد این خانواده در طول زمان از خانواده های اشرافی دیگر خریداری شده اند.

از آنجا که بازدید از این مجموعه برای افراد بسیار محدودی امکان پذیر بود، این مجموعه به شهرت بیشتری دست پیدا کرد. حتی کارشناسان نیز اطلاعات این مجموعه تاریخی ـ هنری را به وسیله کاتالوگی که تنها یک بار آن هم در سال 1884 منتشر شده بود، کسب نموده بودند.

اما حالا قرار است بخشی از این مجموعه خصوصی که یکی از مهم ترین آثار به جا مانده از هنر روم باستان در دنیا محسوب می گردد برای عموم مردم به نمایش گذاشته گردد.

نزدیک 100 مجسمه از برترین آثار این مجموعه که شامل سردیس، تندیس و کتیبه متعلق به بازه زمانی بین قرن پنجم پیش از میلاد مسیح تا قرن چهارم پس از میلاد مسیح می شوند در رم به نمایش گذاشته خواهند شد.

سالواتور ستیس که یکی از باستان شناسان برجسته ایتالیا محسوب می گردد مدیریت این نمایشگاه را که مرمرهای تورلونیا نام دارد، بر عهده خواهد داشت.

قرار است پیش از ارسال این مجموعه به معتبرترین موزه های سراسر دنیا در قالب یک تور دنیای، فعالیت نمایشگاه مرمرهای تورلونیا تا ژانویه سال 2021 ادامه داشته باشد.

مسوولان برگزاری این نمایشگاه امیدوارند پس از اتمام تور دنیای این مجموعه ارزشمند، یک نمایشگاه دائمی در رم به این مرمرها اختصاص داده گردد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: دنیای سفر
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66206

به "نمایش بزرگترین مجموعه خصوصی روم باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش بزرگترین مجموعه خصوصی روم باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید