معرفی بهترین اقامتگاه های بومگردی کویری در ایران

به گزارش مجله سرگرمی، اقامتگاه های بومگردی کویری ایران

اقامتگاه های بومگردی کویری مکان هایی هستند که جز بهترین گزینه ها برای آشنایی با فرهنگ و هنر اهالی منطقه ای که به آن سفر کرده اید، می باشد. مناطق کویری با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارا هستند تا چشم کار می نماید پهنایی از دشت و آبی آسمان در کنار سکوت و آرامش مطلق قابل مشاهده است. برای کسانی که به سمت کویر می روند و قصد دارند شب را در دل کویر بمانند بهترین انتخاب اقامتگاه های بومگردی هستند؛ از همین رو سازمان گردشگری و افراد فعال در حوزه گردشگری اقدام به برپایی اقامتگاه های بومگردی کویری کرده اند تا مسافران بتوانند شب را به تماشای ستارگان کویر بگذرانند و تجربه بی نظیری از سفر به کویر برای خوشان بسازند. در ادامه همراه با مجله گردشگری خبرنگاران باشید تا با اقامتگاه های بومگردی کویری در ایران آشنای شوید.

معرفی بهترین اقامتگاه های بومگردی کویری در ایران

اقامتگاه بومگردی کویری براتی

یکی از بهترین اقامتگاه های بومگردی کویری در ایران اقامتگاه براتی است که در روستای زیبای مصر در همسایگی منطقه جندق قرار گرفته است. این اقامتگاه در واقع خانه قدیم بوده که بازسازی شده و در اختیار کویرنوردان قرار گرفته است. گفتنی است که اقامتگاه بومگردی کویری براتی در دو کیلومتری کویر مصر واقع است. از جمله جاذبه هایی زیبایی که در اطراف این اقامتگاه وجود دارد عبارت از روستای گرمه، روستای فرحزاد و عروسان و دریاچه نمک خور می باشد.

توجه:

این اقامتگاه از ابتدای اردیبهشت تا انتهای شهریورماه تعطیل می باشد.

شرایط لغو اقامت در اقامتگاه بومگردی براتی در صورت کنسلی کمتر از 24 ساعت مانده به تاریخ ورود، فقط 50 درصد هزینه عودت داده می شود.

اقامت برای بچه ها تا رده سنی 8 سال نیم بها می باشد.

زمان ورود: 12 | زمان خروج: 14

آدرس: روستای مصر، کوچه روبه روی مغازه سادات

اقامتگاه های بومگردی کویری

اقامتگاه بومگردی کویری خانه آتشونی یا خانه مازیار

یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی کویری که می خواهیم به شما معرفی کنیم، اقامتگاه بوم گردی کویری خانه آتشونی یا خانه مازیار است. این اقامتگاه حدود 400 سال قدمت دارد و در کنار روستای گرمه در دشت کویر که واقع می باشد. قدمت این اقامتگاه به دوره ساسانیان باز می شود و مازیار به همراه خانواده اش این خانه را با استفاده از خشت های خام و سبک اصلی اش مرمت نموده است. این خانه در قلب صحرای ایران قرار گرفته است و شما این امکان را دارید که بتوانید تجربه متفاوتی از سفر کویرتان داشته باشید. مازیار یکی از جذابیت ترین و جوان پسندترین اقامتگاه های بومگردی کویری است.

توجه داشته باشید که در این اقامتگاه پذیرایی از بازدید کنندگان توسط غذاهای سنتی ایران، اجرای موسیقی با ساز های سنتی و همچنین ساز های غیر سنتی مثل دیجیریدو… انجام می شود.

آدرس: اصفهان، شهر نائین، خور و بیابانک، روستای گرمه

اقامتگاه های بومگردی کویری

اقامتگاه بومگردی کویری عموحسن

اقامتگاه عموحسن یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی کویری ایران است که در روستای هد در نزدیکی جندق واقع می باشد. روستای هد دارای طبیعت بسیار بکری است و جذابیت هایی نظیر قلعه تاریخی، مزارع زعفران کاری، بافت روستایی و طبیعت زیبایی در آن وجود دارد. این اقامتگاه شرایط بسیار دلپذیری را برای مسافران در دل کویر فراهم می آورد.

آدرس: استان اصفهان، شهر خور، بعد از روستای جندق، روستای هد

اقامتگاه بومگردی کویری خانه صفا کاشان

خانه صفا به غیر از اینکه یکی از جاذبه های گردشگری کاشان محسوب می شود اقامتگاهی هم در این برای اقامت در سفر به کویر مرنجاب نیز به شمار می رود. این اقامتگاه دارای 7 اتاق سنتی آماده به پذیرش مهمان می باشد. این خانه تنها اقامتگاه بومی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی کویر مرنجاب قرار گرفته است. این اقامتگاه در فصل های بهار، پاییز و زمستان با استقبال زیادی از گردشگران روبرو است. بخشی از این بنا در دوره پهلوی بازسازی شده و سرداب های آن به دوره صفویه باز می شود. به طور کلی قدمت اقامتگاه بومگردی کویری خانه صفا در کاشان 350 سال است. خانه صفا یکی از شیک ترین اقامتگاه های بومگردی کویری ایران است.

این روزها قسمتی از این مجموعه تاریخی توسط زوج طبیعت گرد، علی محسنی و نسترن سعادتی تبدیل به اقامتگاه بوم گردی شده است با ظرفیت 40 نفر برای تورهای طبیعت گردی و تاریخی، سفرهای دسته جمعی محبت آمیز و خانوادگی قابلیت رزرو نیز دارد. در این اقامتگاه رستوران سنتی به همراه غذاهای خانگی خوشمزه و همچنین کافه جهت نوشیدن چای در محیطی تاریخی نیز وجود دارد که شرایط تفریح برای مسافران نیز ایده آل به شمار می رود.

اقامتگاه های بومگردی کویری

قوانین اقامتگاه بومگردی خانه صفا در کاشان

  • ساعت تحویل اتاق 14
  • ساعت تخلیه اتاق 12
  • قانون خردسال

آدرس: کاشان - آران و بیدگل، میدان امام خمینی (ره)، خیابان سید الشهدا (ع)

اقامتگاه بومگردی کویری نبکا

در نزدیکی کلوت های کویر شهداد در شهر کرمان، یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی کویری ایران به نام نبکا قرار گرفته است. این اقامتگاه بومگردی از گلدان شنی که یکی از زیبایی های کویر است گرفته شده است. نبکا خانه باغی است بزرگ با نهر آب و درختان نخل سربه فلک کشیده که بزرگترین اقامتگاه بوم گردی منطقه شهداد به شمار می آید. این اقامتگاه از مهمانان خود با شربت و شیرینی های سنتی این منطقه پذیرایی می نماید تا شیرینی این اقامت تا مدت ها در دل مسافران بماند. قسمت مهیج اقامت، گاری سواری برای گشت و گذار شهر مانند امامزاده زید، آب انبار، آسیاب سنگی و محوطه تاریخی است. نبکا پنج اتاق دارد که در مجموع می تواند پذیرای 40 نفر باشد .

شرایط لغو اقامت در اقامتگاه بومگردی نبکا تا 24 ساعت قبل 70 درصد، 48 ساعت قبل 50 درصد و 72 ساعت قبل 30 درصد هزینه اقامت دریافت می شود.

آدرس: استان کرمان، شهداد، خیاان امام خمینی، امام خمینی6، پلاک 26

اقامتگاه بومگردی کویری هفتومان در دل کویر

در نزدیکی شهر خور یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی کویری ایران به نام هفتومان قرار گرفته است. عمده علت نامگذاری این اقامتگاه بومگردی آن بوده که در قدیم هفت رشته کاریز و قنات در این روستا وجود داشته است.این اقامتگاه حیاط بسیار زیبا و دلنشینی دارد و شب هنگام می توانید از تماشای آسمان نیلگون آن نهایت لذت را ببرید. سپری کردن لحظاتی چند در این خانه، شور و اشتیاق ساکنین صد سال پیش این خانه را در شما زنده خواهد نمود.

آدرس: اصفهان، شهرستان خوروبیابانک، روستای هفتومان

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36536

به "معرفی بهترین اقامتگاه های بومگردی کویری در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین اقامتگاه های بومگردی کویری در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید