لتونی روسیه را متهم به تهاجم احتمالی کرد

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - رئیس جمهوری لتونی از اعضای اتحادیه اروپا خواسته است برای آنچه مهار روسیه عنوان نموده، متحد شوند و موضعی واحد در مقابل تهاجم کرملین به دیگر کشورهای اروپایی اتخاذ نمایند.

لتونی روسیه را متهم به تهاجم احتمالی کرد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رایموند ویونیس در مصاحبه ای گفته که روسیه سیاستی تهاجمی برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی خود پیش گرفته و ممکن است بزودی به یکی از کشورهای اروپایی حمله کند.

ویونیس ادامه داد که اگر چه این کشور با روسیه همسایه است و منافع مالی مشترکی با آن دارد اما باید هوشیار بود ضمن اینکه لتونی به عاملی بازدارنده و مطمئن در مقابل روسیه احتیاج دارد.

وی همچنین مدعی شد که روسیه نفوذ گسترده ای بر ساکنان روس تبار کشورش (لتونی) دارد و بعضی از مردم در اعتراض به تغییرات نسبت به روسیه در لتونی دست به تجمع می زنند که از جمله آنها می توان به اعتراض علیه جابجایی مدرسه های روسی در لتونی اشاره نمود.

لازم به ذکر است، الحاق کریمه اوکراین به روسیه در سال 2014 در پی همه پرسی در این منطقه موجی از نگرانی در کشورهای همسایه به راه انداخت که همچون کریمه جمعیت روس تبار قابل توجه ای دارند.

رئیس جمهوری لتونی به طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو میان روسیه و آلمان هم اشاره نمود و با انتقاد از آلمان برای مشارکت در این پروژه گفت که این طرح یک اقدام ژئوپلیتیک از سوی روسیه است.

طرح خط لوله جریان شمالی 2 نیز قرار است سالانه 63 میلیارد متر مکعب گاز روسیه را از دریا به آلمان برساند.

این طرح علاوه بر تامین منافع آلمان در حوزه انرژی، سهم گازپروم در بازار اروپا و همچنین استراتژی اروپا در قبال روسیه را تغییر خواهد داد و گزینه های آمریکا برای وارد کردن فشار به روسیه در حوزه انرژی را محدود می نماید ضمن اینکه نقش میانجی اوکراین در تامین گاز مورد احتیاج کشورهای اروپایی به وسیله روسیه را از بین می برد هر چند که آلمان و روسیه اعلام می نمایند نمی گذارند چنین اتفاقی رخ دهد.

اروپام ** 1346 **

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15327

به "لتونی روسیه را متهم به تهاجم احتمالی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لتونی روسیه را متهم به تهاجم احتمالی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید