قرار گرفتن ایمنی زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی گفت: ایمنی زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین واقع شده است.

قرار گرفتن ایمنی زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید محمود مسیحا هاشمی مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ایمنی زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین است و بیش از ده ها آزمایش تخصصی روی واکسن ها انجام می شود، اظهار کرد: یکی از وظایف آزمایشگاه مرجع کنترل سازمان غذا و دارو ارزیابی دارو ها، غذا و ترکیبات مختلف از جمله واکسن است که ما برای هرکدام از آن ها آزمایشگاه های تخصصی خاص خود را داریم.

وی ادامه داد: در حوزه واکسن، آزمایشگاه تخصصی واکسن و ارزیابی را داریم و هر واکسنی که قرار است به هموطنان عزیزمان تزریق شود باید قبل از تزریق در این آزمایشگاه ارزیابی شود.

برای اثبات بی ضرری واکسن ها تست های متعددی انجام می شود

هاشمی شرح داد: در ارزیابی ها ما باید به چند سوال مبنی بر اینکه آیا این واکسن ها بی خطر و بی ضرر هستند یا خیر؟، آیا واکسن ها موثر بوده به این معنا که به مقدار مطلوب ایمنی ایجاد می کنند یا خیر؟ و اینکه آیا این واکسن ها دارای دُز مناسب و مقدار محتویات لازم که مد نظر است، هستند یا خیر؟، پاسخ می دهیم.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی در سرانجام مطرح کرد: برای اثبات بی ضرری واکسن ها، تست های متعددی که نزدیک به 10 تا 13 عدد است را انجام می دهیم.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162286

به "قرار گرفتن ایمنی زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار گرفتن ایمنی زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید