سفیر آمریکا مسکو را ترک کرد

به گزارش مجله سرگرمی، سفارت ایالات متحده در روسیه تأیید کرد که جان سالیوان مسکو را به مقصد واشنگتن ترک نموده تا رایزنی هایی درباره دورنمای روابط دوجانبه انجام دهد، البته چند هفته دیگر به مسکو باز خواهد گشت.

سفیر آمریکا مسکو را ترک کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه ساعاتی پیش به همراه چمدان ساختمان سفارت آمریکا در مسکو را ترک نموده و راهی فرودگاه شد.

به گفته خبرنگاران، سه چمدان در خودوری رسمی سفارت آمریکا گذاشته شده و سپس جان سالیوان سوار شده و از دروازه اصلی سفارت خارج شد.

بعد از آن، سفارت آمریکا در مسکو هم رسماً بیان کرد که آقای جان سالیوان راهی واشنگتن شده است.

سفیر آمریکا پیش از این تأیید کرد که این هفته برای انجام رایزنی هایی به ایالات متحده عزیمت می نماید. سالیوان در عین حال یادآور شد که چند هفته آینده و قبل زا ملاقات حضور ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری دو کشور، به مسکو باز خواهد گشت.

پیش از این بعضی منابع خبری در واشنگتن فاش نموده بودند که سفیر آمریکا در مسکو طی هفته جاری به واشنگتن عزیمت می کند تا رایزنی های لازم با نمایندگان دولت بایدن درباره دورنمای روابط با روسیه را انجام دهد.

هفته گذشته یوری اوشاکوف مشاور سیاسی ولادیمیر پوتین در ملاقات با جان سالیوان، به او توصیه نموده بود که به منظور رایزنی های جدی و دقیق درباره روابط دوجانبه، به واشنگتن بازگردد.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا هم در اول فروردین ماه به مسکو فراخوانده شد و هنوز به محل مأموریت خود باز نگشته است.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 153824

به "سفیر آمریکا مسکو را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا مسکو را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید