رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت در نمین، گلیم عنبران جهانی است

به گزارش مجله سرگرمی، اکبر بهنام جو عصر یکشنبه در مراسم رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت دو رو در نمین اظهار کرد: سهم استان اردبیل در فراوری و تأمین احتیاج بازار در بخش گلیم، سهم بالا و برجسته ای است که همچنان در سطح ملی و جهانی گلیم به نام عنبران و نمین مهر اصالت پیدا نموده است.

رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت در نمین، گلیم عنبران جهانی است

وی توضیح داد: با کوشش هنرمندان و در کمتر از یک ماه گلیمی در ابعاد عظیم شش در چهار بافته شده تا در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

استاندار اردبیل گفت: 10 بانوی هنرمند شهرستان نمین در فراوری عظیمترین گلیم دستبافت دو روی این شهرستان نقش آفرینی نموده و با نقشه و طرحی مناسب این محصول را در معرض دید علاقمندان گذاشتند.

بهنام جو اضافه نمود: با کوشش و پیگیری که سال گذشته انجام شد، پیروز شدیم شهر نمین و عنبران را در استان اردبیل به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی کنیم تا در آن سوی مرزها این نام و آوازه بیشتر به چشم بیاید.

جهانیان گلیم را با برند عنبران می شناسند

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر در همه کشورهای جهان محصول گلیم را با برند نمین و عنبران می شناسند و قطعاً سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این برند حمایت و پشتیبانی می نمایند.

وی اضافه نمود: سالانه بیش از یک هزار متر مربع گلیم در این شهرستان فراوری و با برند خاص روانه بازار می گردد که کیفیت فراوری محصول و عرضه آن بسیار بالاست.

بهنام جو اعلام کرد: گلیم فراوری شده در این شهرستان که عظیمترین گلیم دستبافت است، 24 متر مربع مساحت دارد و هنرمندان سعی کردند با طراحی و نقشه مناسب آن را فراوری نمایند.

وی ادامه داد: در شهرستان نمین و عنبران دو هزار و 700 هنرمند چیره دست در فراوری گلیم نقش آفرینی می نمایند که عرضه آن به بازار همراه با شایستگی های هنرمندان این منطقه است.

پرونده ثبت جهانی سبلان در مرحله ارسال به یونسکو

استاندار اردبیل همچنین به تکمیل پرونده ثبت جهانی کوه سبلان اشاره نمود و گفت: این پرونده با تمام ریزه کاری ها و انجام کارهای مطالعاتی دقیق کارشناسی آماده ارسال به سازمان یونسکو است.

بهنام جو اظهار کرد: با ارسال پیش نویس به یونسکو امیدواریم در دو تا سه سال آینده شاهد ثبت جهانی کوه مقدس سبلان باشیم که از هر جهت دارای ارزش و اهمیت خاصی است.

وی در ادامه سخنان خود توضیح داد: در این پرونده سعی شده تا علاوه بر طبیعت خاص و زیبایی های خدادادی این منطقه، به عشایر کوچ رو، زندگی کوهستانی در سبلان، شرایط معنوی این کوه، دره ها و مناطق گردشگری آن توجه شده و به نوعی ویژگی های این کوه مقدس و ارزشمند تبیین گردد.

بهنام جو اضافه نمود: کوه سبلان با چهار هزار و 811 متر و طول 60 کیلومتر دومین کوه عظیم کشور به حساب می آید که قرار است به عنوان یک اثر معنوی و طبیعی در زمره آثار به ثبت رسیده یونسکو جهانی گردد.

باشگاه خبرنگاران

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: گردشبان
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 148672

به "رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت در نمین، گلیم عنبران جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت در نمین، گلیم عنبران جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید