رسانه باید با عملکرد خود در سبد نیازهای خانواده بنشیند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه باید نگاه های مختلف را در کنار هم بگذارد و در سبد نیازهای خانواده و جامعه بنشیند، ارتباط دوسویه بین دستگاه ها و مردم برقرار کند، ناگفته های مسئولان را به مردم برساند.

رسانه باید با عملکرد خود در سبد نیازهای خانواده بنشیند

محمد خدادی، امروز شنبه 6 دی در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور که به صورت ویدئوکنفرانس در بیرجند برگزار گردید، با اشاره به شرایط و محدودیت های کرونایی، اظهار کرد: مراسم سیزده بدر و روز عاشورا که همه مردم به بیرون از خانه می فرایند را با اطلاعیه و بدون جریمه برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگاران، وی با قدردانی از کوششی که تمامی رسانه های کشور در اطلاع رسانی در مورد مواجهه با کرونا داشتند، اظهار کرد: رسانه های کشور با ظرفیت و قدرت رسانه ای خود که می توانند اجماع سازی نمایند به خدمت همه اقشار جامعه می آیند.

وی توضیح داد: خبرنگاران در صف مقدم تمامی حوادث و بلایا، بحران ها و خطرات در کنار تمام نیروهای امدادی هستند و پا به پای آنها برای خدمت به مردم کوشش می نمایند.

خدادی با بیان اینکه شتاب جریان رسانه امروز بیش از هر جریان دیگری در همه ابعاد بروز و ظهور داشته است، اظهار کرد: جشنواره منطقه ای پروفسور معتمدنژاد فرصت بسیار مغتنمی است تا به این بهانه فرصت واکاوی کارکرد رسانه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در فرایندی قرار گرفته ایم که سرعت جریان تحولات بگونه ای است اگر قبلا هر چهار سال یک بار یا 2 سال یک بار بود امروز به روز یا ساعت اتفاق می افتد، اضافه نمود: جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور باید جشنواره آسیب شناسی کارکرد رسانه در فضای امروز باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز تحولات و تغییرات بومی شده است، بیان نمود: در دنیای جدید با گسترش کمی رسانه روبه رو بودیم و امروز داشتن رسانه دیگر قدرت نیست در حالیکه در گذشته صاحبان قدرت و ثروت امکان استفاده از رسانه را داشتند.

خدادی اظهار کرد: ما همچنان در گذشته زندگی می کنیم و فکر می کنیم با داشتن تعداد رسانه، روزنامه، سایت، خبرگزاری، کانال و سایر، 50 درصد راه را طی نموده ایم در حالیکه به نظر من پنج درصد کار هم نیست و با توجه به تغییرات پیش آمده باید رسانه ها در سبد تقاضای مردم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی جشنواره رسانه ای باید به آسیب شناسی کارکرد امروز رسانه و میزان اثر، نقش و سهم آن در زندگی مردم باشد، اضافه نمود: در جریان رسانه امروز بحران نرم افزاری و سخت افزاری نداریم و اکنون به جرات می توان گفت در دورترین نقاط کشور نیز بهترین تکنولوژی ها و نرم افزارها استفاده می گردد و آنچه مشکل امروز ما است محتواهایی است که در لین فضا تبادل می گردد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: انتظار دارم در جشنواره منطقه ای پرفسور معتمدنژاد، خلاءها، نقص ها، حباب ها، حفره های کار کردن رسانه را آنالیز گردد و فراموش نکنیم بیشتر از آنکه نام رسانه مهم باشد محتوای رسانه مهمتر است.

خدادی ادامه داد: رسانه های بین المللی نیز وقتی هواپیما سقوط می نماید عکس و فیلم لحظه خبر را از حاضران می خرند، اما برای بعد از خبر اکیپ می فرستد لذا رسانه باید آنچه دیده نمی گردد را ببیند.

وی با بیان اینکه رسانه باید ابهامات، شبهات، القائات، سوالات و شایعات را پاسخ بدهد و این وظیفه اصلی رسانه است وقتی در یک جامعه زندگی می نماید، اظهار کرد: رسانه باید نگاه های مختلف را در کنار هم بگذارد و در سبد نیازهای خانواده و جامعه بنشیند، ارتباط دوسویه بین دستگاه ها و مردم برقرار کند، ناگفته های مسئولان را به مردم برساند.

خدادی ادامه داد: رسانه باید بیشتر از آنکه به دنبال بحث های ملی باشد به دنبال مسائل محلی برود، لذا روا نیست روزنامه محلی دغدغه ملی داشته باشد اما گسترده آن محلی باشد چراکه انتظار از یک رسانه باید متناسب با محتوای آن رسانه باشد.

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به همیاری اصحاب رسانه برای کنترل ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: زادگاه پروفسور معتمدنژاد مانند بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان، خاک خراسان جنوبی بوده و این باعث افتخار ما است که زمینه را فراهم کرد تا نخستین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور را در استان برنامه ریزی و تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران نقش بی بدیلی در بستر اطلاع رسانی و گسترش حوزه های مطبوعات داشت، توضیح داد: امید است با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنواره، سال های آینده شاهد برگزاری ملی این جشنواره باشیم و جایزه پروفسور معتمدنژاد را بتوانیم با هدایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایه گذاری کنیم و در سطح مطبوعات کشور این جهت را نیز ادامه دهیم.

عباسعلی بهاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: انتظار داریم جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور پایدار شده و استمرار پیدا کند؛ جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور باید از سال ها قبل برگزار می شد.

وی اضافه نمود: خراسان جنوبی سرزمین مردان عظیمی است که پایه گذار علوم مختلف هستند؛ همانطور که پروفسور معتمدنژاد در حوزه علوم ارتباطات نوین فرزند این استان هست باید اطلاعات این عظیم مرد را در حوزه بینش، دانش و علوم ارتباطات گسترش و ارتقا داد.

بهاری با بیان اینکه استانداری خراسان جنوبی آمادگی کامل دارد تا با تمام توان همکاری لازم را با این جشنواره داشته باشد شد، یادآور شد: اگر در سال های آینده جشنواره پایدار باشد اعتباری برای این منظور در نظر خواهیم گرفت.

در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های شرق کشور حضور داشتند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126907

به "رسانه باید با عملکرد خود در سبد نیازهای خانواده بنشیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه باید با عملکرد خود در سبد نیازهای خانواده بنشیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید