راه های طلایی و بدون استرس برای جلوگیری از ریزش مو

به گزارش مجله سرگرمی، ریزش مو یک مشکل رایج است که بسیاری از مردم امروزه با آن روبرو هستند. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد که به شما برای جلوگیری از این مشکل یاری می نماید

راه های طلایی و بدون استرس برای جلوگیری از ریزش مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

ریزش مو یک مشکل رایج است که بسیاری از مردم امروزه با آن روبرو هستند. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد که به شما برای جلوگیری از این مشکل یاری می نماید

تعداد زیادی از مردم در سراسر دنیا از ریزش مو رنج می برند. ریزش مو می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در زیر نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو بیان شده است.

نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو

موهای خود را هنگامی که خیس است برس یا شانه نکنید. به علت این که موهای مرطوب حساس هستند و اگر شانه شوند ضعیف و شکننده می شوند.

در خصوص قانون طلایی شانه کردن موها شمارش تا 100، قبل از رفتن به رختخواب در شب، را شنیده اید؟ این قانون مفید می باشد. شانه کردن مو باعث تحریک جریان خون می گردد، اما شانه کردن بیش از حد موها می تواند عوارض جانبی داشته باشد. می تواند به موهای شما آسیب برساند و ریشه های مو را هم تضعیف کند.

نوع لوازم آرایشی که برای موهایتان هم استفاده می کنید تاثیری بر بافت آن دارد. شامپوهای قوی می تواند باعث ریزش مو گردد. مو و پوست سر دارای روغن های طبیعی هستند که حضور مواد شیمیایی قوی باعث از بین رفتن ای روغن های طبیعی و آسیب به پوست و مو می شوند. در چنین مواردی، از شامپوهای گیاهی بهره ببرید تا موهایتان را پاک کند و از آسیب بیشتر جلوگیری گردد.

یک تمرین ورزشی خوب نه تنها به سلامت بدن شما یاری می نماید بلکه از ریزش مو هم جلوگیری می نماید، فکر و بدن سالم باعث ایجاد موهای سالم می گردد.

از استفاده شامپو به طور مستقیم بر روی پوست سر خود اجتناب کنید. ابتدا مقداری شامپو را با آب مخلوط کنید و بعد با نوک انگشتان به پوست سر خود بمالید. مواظب آسیب ناخن هایتان باشید که ممکن است باعث اسیب به پوست سر گردد و فولیکول ها را ضعیف کند.

نورشدید می تواند به موهای شما آسیب برساند و از این رو، باید از نور شدید اجتناب کرد. اگر شما مجبورید در معرض نور خورشید قرار بگیرید از کلاه یا روسری برای پوشاندن موهای خود بهره ببرید. یکی دیگر از دلایل ریزش مو شوره سر است که می توان با مخلوط کردن آب نیمی از لیمو با یک لیتر آب و شستن سر با این ترکیب شوره سر را از بین ببرید،

نوع لوازم آرایشی که برای موهای خود استفاده می کنید ممکن است موهای شما را تحت تاثیر قرار دهد

استفاده از رنگ موهای شمیایی عامل دیگر ریزش مو است.

استرس را تا حد ممکن کاهش دهید، زیرا این یکی از دلایل اصلی ریزش مو است.

یک رژیم سالم و متعادل غذایی برای جلوگیری از ریزش مو یاری می نماید. سویا، اسفناج، گردو، تن ماهی و غذاهایی که حاوی ویتامین هستند، برای سلامت موهای شما بسیار مهم هستند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: راسخون
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161470

به "راه های طلایی و بدون استرس برای جلوگیری از ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های طلایی و بدون استرس برای جلوگیری از ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید