درمان لکه های پوستی با 7 راه حل طلایی

به گزارش مجله سرگرمی، در این گزارش به آنالیز انواع لکه های پوستی و روش های درمان آن می پردازیم.

درمان لکه های پوستی با 7 راه حل طلایی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، به نقل از tuasaude لکه های تیره روی پوست، شایع ترین لک است که در اثر قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید در طول زمان ایجاد می گردد.

اشعه خورشید فراوری ملانین را تحریک می نماید و رنگدانه ای که به پوست رنگ می دهد اما تغییرات هورمونی، دارو ها و سایر عوامل بر روی ملانوسیت ها تأثیر می گذارد که باعث ایجاد لک در صورت یا بدن می گردد.

در این قسمت به آنالیز 8 نوع شایع از لکه های پوستی می پردازیم.

1-لکه های تیره پوست

ملاسما ناحیه ای تیره است که روی صورت، نزدیک استخوان گونه و پیشانی ظاهر می گردد و در دوران بارداری یا یائسگی بسیار شایع است، زیرا با تغییرات هورمونی ارتباط تنگاتنگی دارد. در این حالت این سلول های پوست را تحریک می نمایند که منطقه ها تیره تری را روی قسمت های خاصی از صورت باقی بگذارند. این موارد معمولاً هنگامی ظاهر می شوند یا بدتر می شوند که فرد در معرض آفتاب قرار گیرد.

شیوه درمان: روزانه از کرم ضد آفتاب با حداکثر فاکتور حفاظتی بهره ببرید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و بعلاوه منابع گرما خودداری کنید، به اسم مثال از سوار شدن در اتومبیل های داغ پارک شده در زیر نور آفتاب یا استفاده از فر اجتناب کنید. علاوه بر این، بهتر است از کرم یا پماد برای روشن شدن پوست استفاده گردد.

2-لکه های ناشی از قرار گرفتن در معرض خورشید

لک های ناشی از آفتاب بیشتر در افراد روشن با پوست روشن رخ می دهد که بدون کرم ضد آفتاب بسیار در معرض نور خورشید هستند. دست ها، بازو ها، صورت و گردن بیشترین آسیب را به بدن می بینند این لکه ها بیشتر پس از 40 سالگی ظاهر می شوند، اما ممکن است در افراد جوان هم بروز نمایند.

شیوه درمان: سبک ترین و سطحی ترین آن ها را می توان با لایه برداری هر 2 هفته از بین برد. هنگامی که تعداد لکه ها بیشتر است، توصیه می گردد برای تجویز مناسب ترین محصولات به متخصص پوست مراجعه کنید. این مهم است، زیرا در صورت داشتن بسیاری از لکه های این نوع، شما بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستید از کرم های سفید نماینده ممکن است گزینه خوبی باشد، اما درمان های زیبایی مانند لیزر، نور پالس و لایه برداری هم نتایج فوق العاده ای دارد.

3-لکه های قرمز روی پوست

درماتیت با لکه های قرمز روی پوست خود را نشان می دهد، ممکن است در نتیجه آغاز حساسیت باشد و می تواند باعث لکه های قهوه ای در پوست گردد که خارش دارد .ممکن است بعد از خوردن غذا های حساسیت زا مانند میگو، توت فرنگی یا بادام زمینی، پس از استفاده از محصولات پوستی ظاهر گردد.

شیوه درمان: ممکن است یک کرم مبتنی بر استروئید تجویز گردد و باید دو بار در روز تا زمان رفع شدن علائم استفاده گردد. توصیه می گردد برای تشخیص علت حساسیت با متخصص پوست مشورت کنید تا در آینده از تماس با عامل ایجاد نماینده این حساسیت اجتناب کنید.

4-لکه ناشی از قارچ

لکه های سفید روی پوست، که به اسم pityriasis versicolor هم شناخته می شوند، به علت عفونت ناشی از قارچ ایجاد می شوند، که باعث ظاهر شدن چند لکه سفید روی پوست می گردد. با گذشت زمان، این بیماری به وسیله پوست توسعه می یابد. علت این بیماری، قارچی است که در پوست انسان زندگی می نماید و به میزان زیادی قابل کنترل است، اما هنگامی که سیستم ایمنی فرد دچار اختلال می گردد، معمول است که این قارچ روی پوست تکثیر بیشتری پیدا کند و باعث ایجاد لکه های سفید گردد.

شیوه درمان: در این حالت، توصیه می گردد که کرم ضد قارچ را روی پوست، 2 بار در روز، به مدت 3 هفته بهره ببرید. وقتی ناحیه ای که احتیاج به درمان دارد بسیار وسیع است و تمام قسمت های پشت را درگیر می نماید، ممکن است لازم باشد که از دارو های ضد قارچ خوراکی مانند فلوکونازول تحت نظر پزشک استفاده گردد.

5-لکه ناشی از برخورد لیمو با پوست

فیتوفوتودرماتیت نام علمی ضایعات پوستی ناشی از لیمو است. اگر فردی با لیمو تماس داشته باشد و بلافاصله بعد از آن در معرض آفتاب قرار گیرد، به نظر می رسد. پوست واکنش نشان می دهد و ممکن است سوختگی یا لکه های کوچک تیره در پوست، به ویژه در دست ها ظاهر گردد.

شیوه درمان: توصیه می گردد پوست را کاملاً بشویید، 3 تا 4 بار در روز کرم با هیدروکینون بمالید و از استفاده از محصولاتی مانند عطر یا لوازم آرایشی بر روی پوست آسیب دیده خودداری کنید. مهم است که برای درمان موثر همواره از کرم ضد آفتاب در ناحیه آسیب دیده بهره ببرید.

6-لکه های ناشی از دیابت

Acanthosis nigricans نام علمی لکه های تیره ای است که در اطراف گردن، چین های پوست، زیر بغل و زیر سینه در افرادی که مقاومت به انسولین یا دیابت دارند ظاهر می گردد. اگرچه نادر است، اما ممکن است در افراد مبتلا به سرطان هم رخ دهد.

شیوه درمان: بیمار باید وزن خود را کاهش دهد، زیرا این امر، هرگونه درمان را برای استانداردسازی رنگ پوست تسهیل می نماید.

7-بیماری پیسی

بیماری پیسی بیماری است که منجر به بروز لکه های سفید روی پوست می گردد، به ویژه در مکان هایی مانند آرنج، زانو، صورت، پا و دست. بیماری پیسی می تواند در هر سنی ظاهر گردد و علل آن هنوز تعیین نیست.

شیوه درمان: توصیه می گردد برای آغاز درمان مناسب با توجه به هر مورد، با متخصص پوست مشورت کنید. کرم هایی رنگ پوست هم می توان استفاده کرد، اما استفاده از کرم های ضد آفتاب لازم است، زیرا پوست روشن بیشتر به سرطان پوست مبتلا می گردد.

8-لکه های ناشی از آکنه

جای جوش یکی از علل شایع لکه های پوستی در نوجوانان جوان است که به طور عمده پس از درمان آکنه بوجود می آید.

شیوه درمان: یک درمان خوب برای یکنواخت کردن رنگ پوست این است که روغن گل رز را 2 تا 3 بار در روز روی محل زخم بمالید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. علاوه بر این، کنترل چربی پوست با درمان های ضد آکنه هم مهم است. هنگامی که فرد دیگر هیچ گونه جوش سرسیاه یا جوش ایجاد نمی نماید، ممکن است درمان هایی برای روشن شدن پوست تجویز گردد، مانند کرم های حاوی اسید، لایه برداری با اسید ها، میکرونیدلینگ و درمان های زیبایی مانند لیزر یا نور پالس.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160861

به "درمان لکه های پوستی با 7 راه حل طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان لکه های پوستی با 7 راه حل طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید