دانشنامه عصب-روان&zwnjشناسی زبان

به گزارش مجله سرگرمی، دانشنامه عصب-روان شناسی زبان با ترجمه مهلا آرین پور زیر نظر حسن عشایری منتشر شد.

دانشنامه عصب-روان&zwnjشناسی زبان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ، این دانشنامه با سرویراستاری متن انگلیسی هری. آ. ویتاکر و ویراستاری علمی رضا نیلی پور در 790 صفحه با شمارگان 300 نسخه و قیمت 110هزار تومان در انتشارت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی راهی بازار شده است.

در مقدمه این کتاب به قلم حسن عشایری می خوانیم: دانشنامه عصب روان شناسی زبان تألیف استاد برجسته ویتاکر، که به همت پژوهشگر حوزه زبان شناسی، خانم مهلا آرین پور ترجمه و تنظیم شده و در اختیار پژوهشگران و مدرسین رشته های عصب روان شناختی، علوم اعصاب شناختی، آسیب شناسی مغز و اختلالات پردازش اطلاعات زبان قرار می گیرد، اثری جامع و چندبعدی است.

رویکرد غالب ویتاکر با آشنایی در زمینه های روان شناسی، زبان شناسی، عصب شناسی، جراحی مغز و اعصاب و شاخه های علوم اعصاب، برخلاف نگرش های تک ساحتی میان رشته ای و پویا است. همچنین بینش علمی در شاخه پژوهش های مغزی را با ارائه دستاوردهای جدید دچار تحول و دگرگونی می نماید. مثال شاخص این پدیده را می توان در فعالیت های عالی قشر مخ انسان و اختلالات مرضی ناشی از ضایعه های مغزی همچون انواع زبان پریشی مشاهده کرد.

با تجربه دانش آموختگی، تدریس و پژوهش در رشته های علوم اعصاب، چنین مجموعه ای را در ادبیات معاصر انگلیسی، آلمانی و فارسی سراغ ندارم. این دانشنامه، با کیفیتی کم نظیر برای پژوهشگران و مدرسین رشته های بالینی علوم اعصاب همچون توانبخشی عصب شناختی راهگشا است. از پژوهشکده دانشنامه نگاری سپاسگزاریم که خلا منابع مستند و معتبر را در اختیار مراکز علمی مربوطه قرار می دهند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123809

به "دانشنامه عصب-روان&zwnjشناسی زبان" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشنامه عصب-روان&zwnjشناسی زبان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشنامه عصب-روان&zwnjشناسی زبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید