خیانتِ هایلایت به اکران آنلاین

به گزارش مجله سرگرمی، قصه هایلایت بر اساس همان المان های نخ نمای خیانت در سینمای ایران نهفته است منتهی با این تفاوت که این اتفاق ها در قالب ساختار نامتعارف ارایه شده است.

خیانتِ هایلایت به اکران آنلاین

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران: عباس اسماعیل گل؛ فیلم سینمایی هایلایت به کارگردانی و نویسندگی اصغر نعیمی و تهیه نمایندگی ساسان سالور که دو سال پیش در جشنواره فیلم فجر حضور داشته است بسیار امیدوار بود که در سال 99 بتواند رنگ پرده نقره ای سینما را به خود ببیند که به خاطر شرایط کرونایی کشور عملا این اتفاق به نتیجه نرسید تا اینکه پس از مدتها حرف و حدیث درباره حضور هایلایت در اکران آنلاین ، این اتفاق رنگ واقعیت به خود گرفت و چند روزی است که فیلم سینمایی هایلایت راهی اکران آنلاین شده است.

هایلایت که روایتگر درامی عاشقانه با مضمون اجتماعی است از حضور چهره های سرشناسی چون پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان، مینا وحید، الهه حصاری، یزدان فتوحی، شیوا طاهری و جمشید هاشم پور به عنوان بازیگران اصلی بهره برده است تا اینکه به واسطه حضور این بازیگران سرشناس به جذب مخاطبان بیشتر بی انجامد اتفاقی که به دلایلی مختلف محقق نشده است.

اما اگر بخواهیم به داستان هایلایت برسیم بد نیست در ابتدا نگاهی کوتاه بی اندازیم به خلاصه داستان فیلم که بطور رسمی از سوی سازندگان هایلایت منتشر شده؛ یک تصادف اتومبیل، آدم هایی را رو در روی یکدیگر قرار می ددهد. مراقبت از مصدومین و انتظار برای به هوش آمدن آنها، انتظاری طولانی و جان کاه است.

اما به واقع داستان این فیلم در حین تماشای آن همانند این خلاصه داستان منتشر شده یک خطی شیک و منسجم نیست و داستان به لحاظ قصه از یک سردرگمی عجیب رنج می برد که تعدد شخصیت های بی ربط هم در قصه هیچ کمکی به پیشبرد داستان نمی کند.

اصغر نعیمی به عنوان یک هنرمند طی یک دهه اخیر به عنوان کارگردان و نویسنده در فرایند فراوری 10 اثر نقش داشته است که در این راه فرار و نشیب های بسیاری داشته است، بطوری که در کارنامه نعیمی نویسندگی آثاری شکست خورده و دم دستی چون آس و پاس به چشم می خورد و همچنین نویسندگی اثری چون خصوصی که نظر منتقدان را هم به خودش جلب کرد در کارنامه اصغر نعیمی قابل توجه است اما بسیاری از مخاطبان به پشتوانه این تجربه بسیار بالای نعیمی در سینما انتظار اثر بهتری از این کارگردان و نویسنده داشتند.

همانطور که گفته شد، مهم ترین پاشنه آشیل هایلایت در قصه نهفته است و نعیمی تا آنجا که توانسته است سعی نموده در کارگردانی ضعف قصه را جبران کند که تا حدودی در این مسئله پیروز بوده است اما قصه هایلایت بر اساس همان المان های نخ نمای خیانت در سینمای ایران نهفته است منتهی با این تفاوت که این اتفاق ها در قالب ساختار نامتعارف ارایه شده است .

البته پرداختن به موضوعاتی چون خیانت در سینما فی نفسه ایراد ندارد اما با این شرط که با نگاهی متفاوت به این موضوع پرداخته گردد و در اصل یک اثر سینمایی باید ضمن اشاره به موضوع خیانت به مسائل و آسیب های مختلف اجتماعی این پدیده هم نیم نگاهی داشته باشد نه آنکه آنقدر دم دستی و پیش پا افتاده به خیانت افراد متاهل پرداخته گردد که خروجی فیلم نه تنها برای مخاطبان عام قابل پسند و جذاب نباشد بلکه نسبت به آثاری که پیش از این در سینمای ایران به معظل خیانت پرداخته اند، بسیار از حد پائین تری برخوردار است و در واقع هایلایت هیچ نقطه روشنی در کارنامه کاری اصغر نعیمی محسوب نمی گردد .

در سرانجام باید گفت همچنان تعیین نیست که ساز و کار انتخاب اثر در اکران آنلاین چگونه است، آیا اصلا مسئولین سینمایی ارشاد راهکاری برای حضور آثار در اکران آنلاین درنظر گرفته اند؟

این سوالاتی است که بعضی رسانه ها مدت زیادی است که مطرح می نمایند اما جوابی نمی شنوند، زیرا انگار هیچ ساز و کاری در این خصوص وجود ندارد و هر فیلم ضعیفی که اطمینان دارد در صورت اکران با شکست سنگینی در گیشه روبرو می گردد خیلی راحت سر از اکران آنلاین در می آورد که تا حدودی در این طرح هم به درآمدزایی بپردارد و شاید بهتر است با استناد از عنوان فیلم هایلایت گفت، مسئولین سینمای کشور هایلایت گونه با به اکران آنلاین خیانت می نمایند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114225

به "خیانتِ هایلایت به اکران آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیانتِ هایلایت به اکران آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید