خداد عزیزی:بازیکن ایرانی اگر شب زود بخوابد، پس چه کسی قلیان بکشد؟، در ایران جز اوت دستی، تاکتیک دیگری هم داریم؟

به گزارش مجله سرگرمی، از کی روش به ویلموتس و از او هم به اسکووچیچ رسیدیم. این خودش بهترین جواب است. در حال حاضر باید برویم و دنبال کی روش بگردیم.

خداد عزیزی:بازیکن ایرانی اگر شب زود بخوابد، پس چه کسی قلیان بکشد؟، در ایران جز اوت دستی، تاکتیک دیگری هم داریم؟

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مدتی از رفتار کی روش انتقاد می کردم، اما هیچ وقت در حدی نبودیم که از لحاظ فنی در مورد کی روش صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا، خداداد عزیزی در برنامه تلویزیونی گزارش ورزشی شبکه خراسان رضوی پس از شکست شهرخودرو در نخستین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان اظهار کرد: نخستین بار است که شهرخودرو در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور می یابد و نهایتا سه یا چهار بازیکن این تیم تجربه بازی در این رقابت ها را دارند. اینکه شهرخودرو بتواند از تیم قدرتمندی مانند الهلال با چنین بازیکنان باتجربه و با کیفیتی امتیاز بگیرد، توقع زیادی است.

از شهرخودرو نباید توقعی داشت

وی افزود: کار شهرخودرو پس از شکست در این ملاقات سخت شد. بازی آینده آن ها مقابل پاختاکور نیز خارج از خانه است که همانند الهلال، نخستین ملاقاتش را با برد پشت سر گذاشت. در حال حاضر نباید توقع زیادی از شهرخودرو داشته باشیم. شهرخودرو هنوز یک بازی دیگر مقابل الهلال دارد که متاسفانه آن هم خارج از خانه است. بازیکنان الهلال هرکاری می خواستند درون زمین انجام داده و چشم بسته همدیگر را پیدا می کردند.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران و کلن آلمان ادامه داد: شهرخودرو هنوز سه بازی خارج از خانه دیگر در پیش دارد. کجای جهان چنین چیزی وجود دارد؟ به نظرم در چنین شرایطی تیم های ایرانی نباید در لیگ قهرمانان شرکت می کردند. جالب است که همگی جریمه سه میلیون دلاری را بهانه کردند، اما اگر الان حذف شوند که خیلی بدتر است. چهار بازی خارج از خانه، پیش از بازی های خانگی دارد. اگر تا آن زمان تیم های ایرانی هیچ امتیازی نگیرند، چه کاری می توان انجام داد؟

عزیزی در مورد مسائل شهرخودرو در سفر به امارات و عدم صدور به موقع ویزا برای بعضی از اعضای این تیم گفت: این چیزها در فوتبال ایران معمولا وجود دارد. گاهی فوتبال ایران را با فوتبال اروپا مقایسه می نمایند. به عنوان مثال می گویند که در اروپا بازیکنان به داور اعتراض نمی نمایند، اما در ایران به این شکل نیست. فوتبال ایران قابل قیاس با فوتبال اروپا نیست. اواین کسی که در فوتبال به داوری اعتراض می نماید، مربیان هستند که یکی از آن ها خودم هستم! مربیان اگر اعتراض ننمایند کارشان جلو نمی رود. به خاطر اعتراض مربیان، بازیکنان هم به داور اعتراض می نمایند. لیگ دو و سه که بزن بزن و کاملا تعطیل است. لیگ برتر کمی شرایطش بهتر است که آن هم بخاطر پخش زنده است.

وی افزود: تیمی مانند الهلال از یک سال قبل، تمام برنامه هایش تعیین است، اما ما در ایران نمی دانیم چه کاره ایم. شهرخودرو هفته آینده با نماینده ازبکستان بازی دارد و باید از الان تمام کارهایش را انجام دهد. در ایران مدیر و فوتبالیست حرفه ای نداریم، اما سطح توقع خیلی بالاست. فوتبالیست ها اگر هر سه روز یک بار بازی نمایند، هر تیم نیمی از بازیکنانش مصدوم خواهندشد. در ایران بیشتر باشگاه ها بعدازظهر تمرین دارند. در هیچ جای جهان، تیم ها بعدازظهر تمرین ندارند. تمام باشگاه ها چه در اسپانیا، انگلیس و... صبح تمرین می نمایند. بازیکن وقتی شب به خوبی استراحت نموده، در تمرین صبح، مغزش بهتر جواب می دهد. بازیکن ایرانی اگر شب زود بخوابد، پس چه کسی قلیان بکشد؟ فوتبال ایران شرایطی دارد که باید به اندازه همان توقع داشته باشیم.

مربیان ایرانی حرف از تاکتیک نزنند

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران مطرح کرد: در فوتبال ایران، مربیان پس از شکست حریفشان حرف از بررسی و تاکتیک می زنند. در سطح اول جهان، تیم هایی نظیر بارسلونا، رئال مادرید، لیورپول، منچسترسیتی و... تیم هایی هستند که به دلیل در اختیار داشتن بازیکنان تکنیکی، فوتبال تاکتیکی ارائه می دهند. در ایران مربیان با کدام بازیکنان تاکتیک ایجاد می نمایند؟ در ایران جز اوت دستی، تاکتیک دیگری هم داریم؟ از مربیان ایرانی خواهش می کنم اینقدر از بازی تاکتیکی صحبت ننمایند.

باید برویم و دنبال کی روش بگردیم

عزیزی در مورد انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: از کی روش به ویلموتس و از او هم به اسکووچیچ رسیدیم. این خودش بهترین جواب است. در حال حاضر باید برویم و دنبال کی روش بگردیم. از هواداران کی روش عذرخواهی می کنم. مدتی از رفتار کی روش انتقاد می کردم، اما هیچ وقت در حدی نبودم از لحاظ فنی در مورد کی روش صحبت کنم. کی روش کجاست و ما الان کجا هستیم؟ فدراسیون فوتبال هم خودش نمی داند چکار می نماید. در تلویزیون علنا اعلام می نمایند که مربی داخلی گزینه داخلی است، اما یک مربی خارجی استخدام می نمایند. فدراسیون فوتبال اختیاری در مورد انتخاب اسکوچیچ نداشت.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69230

به "خداد عزیزی:بازیکن ایرانی اگر شب زود بخوابد، پس چه کسی قلیان بکشد؟، در ایران جز اوت دستی، تاکتیک دیگری هم داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداد عزیزی:بازیکن ایرانی اگر شب زود بخوابد، پس چه کسی قلیان بکشد؟، در ایران جز اوت دستی، تاکتیک دیگری هم داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید