خبرنگاران یک هزار و 138 تن کلزا در استان مرکزی خریداری شد

به گزارش مجله سرگرمی، اراک - خبرنگاران - رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان مرکزی گفت: یک هزار و 138 تن دانه های روغنی کلزا توسط شبکه تعاون روستایی این استان امسال به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

خبرنگاران یک هزار و 138 تن کلزا در استان مرکزی خریداری شد

حسین هاشمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خرید تضمینی محصول دانه های روغنی کلزا از ابتدای خردادماه توسط هشت مرکز شبکه تعاون روستایی استان مرکزی آغاز و فرایند خرید تضمینی این محصول تا خاتمه فصل برداشت ادامه دارد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی کلزا توسط شبکه تعاونی روستایی استان مرکزی با هدف حمایت از کشاورزان، جلوگیری از فعالیت دلالان، واسطه گران و ایجاد تعادل در نظام تولید انجام می شود.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان مرکزی اظهار داشت: محصول کلزا کشاورزان در سال جاری با میانگین قیمت هر کیلوگرم 46 هزار و 602 ریال با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت خریداری و در انبارهای این شرکت ذخیره سازی و به کارخانجات روغن کشی تحویل می شود.

هاشمی اظهار داشت: مرکز خرید اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی آفتاب اراک، آزادی و دیزآباد کمیجان، اتحادیه های تعاون روستایی ساوه، خمین، محلات و شازند از آمادگی لازم برای خرید تضمینی محصول کلزای کشاورزان استان برخوردار هستند.

2 هزار و 200 شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که 20 هزار و 126 نفر در آن ها مشغول به فعالیت هستند.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101950

به "خبرنگاران یک هزار و 138 تن کلزا در استان مرکزی خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار و 138 تن کلزا در استان مرکزی خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید