خبرنگاران مصرف آب کشور 37 درصد افزایش یافته است

به گزارش مجله سرگرمی، تبریز- خبرنگاران- معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکل آب شرب در بیشتر مناطق کشور، گفت: در زمان حاضر به طور میانگین 37 درصد افزایش مصرف آب در کشور داریم و کوشش می کنیم با اجرای طرح های کوتاه مدت از دوره پیک سال جاری عبور کنیم.

خبرنگاران مصرف آب کشور 37 درصد افزایش یافته است

حمیدرضا کشفی روز چهارشنبه در نشست آنالیز مشکل کمبود آب در شهر تبریز اضافه نمود: به هیچ عنوان این میزان از افزایش مصرف آب را در کشور پیش بینی نمی کردیم.

وی همچنین با اشاره به کوشش مسوولان برای کاهش مسائل آبی کشور، از تزریق بودجه برای انتقال آب نهند به تبریز از هفته آینده اطلاع داد و گفت: کارهای اجرایی این طرح شروع شده است.

برطرف قطعی و همیشگی مشکل آب شرب، انتظار به حق مردم تبریز است

استاندار آذربایجان شرقی نیز با قدردانی از نجابت و بردباری شهروندان تبریزی به خاطر قطعی های مکرر آب شرب در هفته های اخیر، انتظار برطرف قطعی و همیشگی مشکل آب شرب تبریز را انتظاری بجا و به حق دانست و گفت: شهر تبریز 45 درصد از جمعیت استان را در خود جای داده است و باید گزینه های مطمئن برای تأمین آب در مواقع ضروری برای این شهر در نظر گرفته گردد.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به افزایش حدود 12 درصدی فراوری آب در امسال، گفت: با این حال، مسأله کرونا، موجب افزایش مصرف و در نتیجه کمبود آب شرب در تبریز شده است.

وی با بیان اینکه در دوره پیک مصرف آب در امسال، 500 لیتر بر ثانیه کمبود داریم، اضافه نمود: از امروز 300 لیتر بر ثانیه از راه جایگزینی آب صنایع و نیروگاه ها به شبکه آب شهری تزریق می گردد و در کنار آن، انتقال آب نهند در کوتاه ترین زمان ممکن و انتقال سهمیه مازاد سد قلعه چای نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی، انتقال آب ارس را راه چاره ضروری برای حل دائمی مشکل آب شرب تبریز مطرح کرد و گفت: هفته گذشته در ملاقات با رئیس کل بانک مرکزی، به توافق خوبی در این زمینه رسیدیم که امیدوارم با اجرایی شدن آن شاهد تسریع در اجرای این پروژه باشیم.

پورمحمدی، رضایت مردم را مهم ترین اولویت مسئولان دانست و گفت: مردم تبریز در هفته های اخیر صبر و بردباری خوبی از خود نشان دادند و حل قطعی و همیشگی مشکل آب شرب تبریز، انتظار به جا و به حق آنان است.

وی تأکید کرد: تدابیر لازم برای عبور از دوره پیک مصرف در امسال از سوی مسئولان اندیشیده و تا سال آینده با اجرای طرح های لازم، مشکل آب شرب تبریز برای همواره حل گردد.

با هماهنگی استاندار و پس از تماس تلفنی امام آدینه تبریز با وزیر نیرو و تذکر نمایندگان استان در مجلس ، امروز هیأتی از وزارت نیرو برای آنالیز مشکل آب شرب تبریز به استان اعزام شده است.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در روزهای اخیر با توجه به موازنه منفی فراوری و مصرف آب در شهر تبریز اقدام به قطع آب برای ساعاتی از روز در چند منطقه به صورت نوبت بندی و با اطلاع قبلی می نماید.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102905

به "خبرنگاران مصرف آب کشور 37 درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مصرف آب کشور 37 درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید