خبرنگاران حمله موشکی نیروهای ژنرال حفتر به فرودگاه معیتیقه در لیبی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی، فرودگاه بین المللی معیتیقه در طرابلس پایتخت این کشور را با موشک هدف قرار دادند.

خبرنگاران حمله موشکی نیروهای ژنرال حفتر به فرودگاه معیتیقه در لیبی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رسانه های محلی لیبی چهارشنبه شب از شلیک چند فروند راکت به فرودگاه بین المللی معیتقه و حومه آن خبر دادند.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل 2019حمله ای را برای کنترل طرابلس مقر دولت وفاق ملی لیبی که حفتر بر سر مآغازیت و قدرت با آن منازعه دارد، آغاز کردند.

فرودگاه بین ­المللی معیتقیه یکی از مهمترین مکانهایی است بارها از سوی حفتر هدف قرار گرفته است.

روز چهارشنبه سفیر دومنیکن در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت در مصاحبه ای آمادگی خود را برای برگزاری نشست فوق العاده درباره اوضاع لیبی اعلام کرد.

این اظهارات ساعاتی پس از آن عنوان شد که سازمان ملل به دلیل ادامه درگیریهای نظامی شماری از فعالیت­های بشردوستانه خود در لیبی و تدابیر معمول در پی شیوع کرونا در این کشور را تعلیق کرد.

با وجود اعلام موافقت با آتش بس در تاریخ 21 ماه مارس سال جاری به منظور تمرکز روی تلاش برای مقابله با کرونا، شبه نظامیان حفتر همچنان به نقض تعهدات خود با گلوله باران مناطق مختلف پایتخت ادامه می­دهند.

دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می شود، در واکنش به این حملات عملیاتی نظامی را در تاریخ 25 مارس علیه نیروهای حفتر آغاز کرد.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیاری را شاهد بود.

این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81049

به "خبرنگاران حمله موشکی نیروهای ژنرال حفتر به فرودگاه معیتیقه در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله موشکی نیروهای ژنرال حفتر به فرودگاه معیتیقه در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید