خبرنگاران آخرین خبرهای هلال احمر از زلزله ازمیر ترکیه

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق اعلام هلال احمر ترکیه زلزله ازمیر در سطح حوادث ملی است و به نیروهای امدادی بین المللی نیازی نداریم.

خبرنگاران آخرین خبرهای هلال احمر از زلزله ازمیر ترکیه

محمدحسن قوسیان مقدم عصر آدینه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: به محض وقوع زلزله در ازمیر ترکیه، ستاد بحران جمعیت هلال احمر در سازمان امدادونجات تشکیل شد و طی تماس با هلال احمر کشور ترکیه آمادگی خود را برای امدادرسانی اعلام کردیم که طبق گفته آنها هنوز احتیاجی به نیروهای امدادی بین المللی نیست و حادثه در سطح ملی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با این حال جمعیت های هلال احمر استان های تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان را در حال آماده باش کامل قرار دادیم و تیم های جستجو و نجات، آوار و اسکان اضطراری آمادگی کامل را دارند در صورت اعلام و درخواست یاری بین المللی از سوی جمعیت هلال احمر ترکیه به این کشور اعزام شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر شرح داد: این استان ها آمادگی کامل دارند تا پس از درخواست هلال احمر ترکیه یاری های زیستی را نیز برای مردم زلزله زده ازمیر ارسال نمایند اما تا کنون با وجود تماس های مسوولان هلال احمر ایران و ترکیه تا کنون درخواستی برای ارسال محموله یاری های انسان محبت آمیز از سوی ایران انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، زمین لرزه 6.6 ریشتری در ساحل غربی ترکیه که ساعت 15 و 21 دقیقه بعدازظهر آدینه رخ داد تا به امروز هشت کشته و 257 زخمی داشته است.

شهر ازمیر محل وقوع این زمین لرزه با حدود سه میلیون نفر سکنه در ساحل دریای اژه واقع شده است.

ایران منتظر اعلام درخواست یاری ترکیه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران منتظر اعلام درخواست ترکیه برای یاری به زلزله زدگان این کشور است.

مهدی ولی پور آدینه شب در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران در مورد آخرین هماهنگی های اعزام و ارسال محموله یاری های انسانمحبت آمیز به زلزله زدگان ازمیر ترکیه، افزود: تا این لحظه سطح حادثه زمین لرزه ازمیر ترکیه، ملی اعلام شده است، به طوری که حداقل احتیاج به اعزام تیم امداد و نجات نیست.

وی ادامه داد: یاری هلال احمر ایران به ترکیه منوط به درخواست ترکیه است.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: جمعیت هلال احمر ایران آمادگی تیم ها و ارسال اقلام امدادی خود را اعلام نموده است.

آمادگی کامل تیم های عملیات ویژه اورژانس برای اعزام به ترکیه

رئیس سازمان اورژانس کشور از آمادگی کامل تیم های عملیات ویژه اورژانس برای اعزام به ترکیه و امدادرسانی به زلزله زدگان این کشور اطلاع داد.

پیرحسین کولیوند آدینه شب در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: با توجه به زلزله شدید در کشور ترکیه تیم های عملیات ویژه اورژانس کشور که تخصص و مهارت لازم برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله را دارا می باشند آمادگی لازم را برای اعزام به کشور ترکیه و یاری رسانی به زلزله زدگان را دارند.

زلزله شدید روز آدینه در ترکیه و یونان 14 کشته و 419 زخمی برجای گذاشت و بیش از 84 پس لرزه در پی داشت.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116071

به "خبرنگاران آخرین خبرهای هلال احمر از زلزله ازمیر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین خبرهای هلال احمر از زلزله ازمیر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید