ثبت رکورد بارندگی در جنوب شرق آسیا

به گزارش مجله سرگرمی، با سپری شدن آخرین روزهای طوفان پابوک در جزایر آندامان و نیکوبار، آب و هوای شهر جنوب شرقی آسیای پورت بلر در تمام روز یکشنبه بارانی بود.

ثبت رکورد بارندگی در جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرنگاران، طوفان پابوک از آنجا که اولین طوفان موسمی تایلند پس از 30 سال به حساب می آید غیرمعمول است. اما چون در عین حال اولین طوفان موسمی به ثبت رسیده در خلیج تایلند در ماه ژانویه نیز هست، غیرمعمول تر نیز به نظر می رسد.

در حالی که ژانویه، فوریه و مارس ماه های خشک در جنوب شرقی آسیا محسوب می شوند و بسیاری از گردشگران از سرمای اروپا به گرمای این مناطق پناه می آورند، طوفان و بارندگی های غیرمعمول اخیر در این مناطق محاسبات را به هم ریخته است.

آب و هوای شهرهای سیتوه و ماندالی میانمار از بعدازظهر روز دوشنبه بارانی شده و همین شرایط آب و هوایی در مرز کشورهای تایلند، لائوس و چین نیز از روز سه شنبه شروع شده است.

بارش غیرمعمول 88 میلی متری باران در شهر منگلای چین در مرز کشورهای میانمار و لائوس نیز بیش از میزان بارندگی های پیش بینی شده برای کل شش ماه اول سال بوده است.

از آن جایی که منطقه جنوب شرق آسیا در ماه ژانویه معمولا خشک است، بارندگی های دو روز اخیر باعث شده میزان بارندگی ها به طور کلی از کل بارندگی های معمول در ماه ژانویه نیز بیشتر گردد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، مجموع میزان بارندگی های پیش بینی شده برای سه روز دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در این مناطق بین 100 تا 200 میلی متر است که این میزان را می توان رکوردی جدید دانست. هم چنین بارندگی های اخیر احتمالا باعث وقوع رانش زمین در مناطق جنوب شرقی آسیا خواهد شد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9926

به "ثبت رکورد بارندگی در جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد بارندگی در جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید