تضمین بازار سلول های بنیادی با برندسازی محصولات دانش بنیان

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت ها و برندهای ایرانی حوزه سلول بنیادی در حال دیده شدن هستند. برندسازی در سطح بین المللی بازار فوق العاده ای در آینده برای این حوزه ایجاد می کند.

تضمین بازار سلول های بنیادی با برندسازی محصولات دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران، امیرعلی حمیدیه در سومین سمپوزیوم پوست، ترمیم، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که در دانشکده پرستاری و مامایی مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری برگزار گشت، درباره اهمیت حرکت به سمت ایجاد دانشگاه های نسل سوم و چهارم، اظهار کرد: سال ها برای شکل گیری دانشگاه نسل سوم تلاش شده است، اما بیش از تربیت استاد و دانشجوی نسل سومی به مدیر نسل سومی نیاز داریم. ایجاد جریان سازی در این حوزه نیازمند این مساله است و در این صورت تولید فناوری در کشور نیز رونق می گیرد.

حمیدیه در ادامه با اشاره به حوزه سلول های بنیادی، افزود: جمعیت دنیا به سرعت در حال رشد است و اقدامات پزشکی انجام شده در نظام سلامت برای بیماری های مختلف راه حل هایی ارائه داده است، اما نتوانسته در این زمینه پاسخگو باشد. اگر 50 سال پیش دیفتری و کزار بیماری های کشنده ای محسوب می شدند یا عمل بای پس کاری سخت بود؛ اما امروز این مسائل وجود ندارد. با این حال بیماری های صعب العلاج هنوز هم وجود دارند.

وی همچنین مطرح نمود: انسان در 50 سال گذشته سعی داشته در علوم پزشکی به سمت درمان قطعی بیماری ها حرکت کند. به نظر می رسد این کار دیگر با داروها و علم بایوتکنولوژی قابل انجام نباشد و نیاز به فعالیت دیگری است. بنابراین در کشورهای پیشرفته برای درمان بیماری های ژنتیکی درصدد جایگزینی برای شیمی درمانی هستند و به سمت ژن درمانی روی آورده اند تا هزینه های سنگین درمان را نیز کاهش دهند. همچنین از این طریق از عوارض طول درمان نیز جلوگیری می کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول بنیادی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری کشورها در حوزه سلول بنیادی، شرح داد: این علم روز به روز جای خود را در اقتصاد نیز باز می کند. شرکت های بسیاری در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، حتی شرکت های بی ربط به حوزه پزشکی همچون ژنرال موتور و ال جی نیز به این حوزه ورود کرده اند. در حال حاضر 971 شرکت در حوزه سلول های بنیادی، ژن درمانی و پزشکی بازساختی فعالیت می کنند.

وی گفت: در دوران قاجار و همزمان با انقلاب صنعتی در اروپا ایران از قافله عقب ماند. در حال حاضر نیز حرکت دنیا در حوزه سلول های بنیادی با سرعت آغاز شده و اگر همگام با آنها حرکت نکنیم، عقب خواهیم ماند و پس از آن باید واردکننده محصولات باشیم.

حمیدیه، فعالیت شرکت های دانش بنیان در این حوزه را تاثیرگذار دانست و گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان در این حوزه رشد خوبی دارد و در حال حاضر بدون وابستگی به خارج از کشور محصولاتی تولید می شود که از ظرف کشت تا محیط کشت متعلق به خود شرکت ها است و تمام فناوری را در داخل کشور توسعه داده اند. این نشان می دهد که حرکت ما به سمت تشکیل صنعت این حوزه آغاز شده است. البته این صنعت در کشور ما جوان است و کم کم شرکت ها و برند ایرانی در حال دیده شدن هستند. برندسازی در سطح بین المللی بازار فوق العاده ای در آینده برای این حوزه ایجاد می کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، سومین سمپوزیوم پوست، ترمیم، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با برگزاری 4 کارگاه تخصصی و 4 پنل و سخنرانی آشنایی محققان با این حوزه و معرفی محصولات آن ها را دنبال کرد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31928

به "تضمین بازار سلول های بنیادی با برندسازی محصولات دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تضمین بازار سلول های بنیادی با برندسازی محصولات دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید