تصاویر ، لحظه اصابت موشک کروز به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی ، هلی برن تکاوران دریایی روی عرشه

به گزارش مجله سرگرمی، مرحله نهایی رزمایش عظیم دریایی و موشکی پیغام اعظم (ص) 14 با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه از صبح امروز (سه شنبه) در منطقه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز برگزار گردید.

تصاویر ، لحظه اصابت موشک کروز به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی ، هلی برن تکاوران دریایی روی عرشه

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس تمرین مقابله و انهدام ناو هواپیمابر آمریکایی از اقداماتی بود که در این رزمایش توسط یگان های مختلف سطحی، زیرسطحی، تکاوری و پروازی و موشکی انجام شد. طی روزهای گذشته انتشار تصاویر ماهواره ای از جابجایی ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی از سواحل ایران به سمت آب های خلیج فارس، حدس هایی را مبنی بر اجرای یک رزمایش دریایی-موشکی توسط جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده بود.

لحظه اصابت موشک کروز به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی

بر مبنای فیلم منتشر شده از مراحل مقابله و انهدام این ناوهواپیمابر، در مرحله نخست شناور آمریکایی آماج حملات موشک های بالستیک و کروز دریایی از ساحل، دریا و هوا قرار می گیرد. علاوه بر حملات موشکی، راکت اندازهای دریایی نیروی دریایی سپاه نیز به اجرای آتش دقیق علیه هدف شناور پرداختند. در ادامه این سناریو همچنین بالگرد بل-206 نیروی دریایی سپاه یک فروند موشک کروز ضدکشتی را (احتمالا از نوع نصر هواپایه با برد 35 کیلومتر) به سمت ناو آمریکایی شلیک کرد.

هلی برن تکاوران دریایی روی عرشه ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی

تصویربرداری ماهواره نور؛ صد روز پس از پرتاب

از جمله نکات قابل توجه رزمایش پیغام اعظم (ص) 14، رصد منطقه عمومی رزمایش با استفاده از تصاویر ارسالی توسط ماهواره نور بود که حاکی از فعالیت مستمر و مداوم این ماهواره در حدود یکصدمین روز از پرتاب و قرار دریافت آن در مدار زمین است.

ماهواره نور که نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران است و مراحل طراحی و ساخت آن در نیروی هوافضای سپاه صورت گرفته است، سوم اردیبهشت ماه امسال توسط ماهواره بر سه مرحله ای قاصد به فضا پرتاب شد و پس از تزریق پیروز در مدار 425 کیلومتری زمین، در حال اجرا ماموریت های خود است.

  • رزمایش ایران در تنگه هرمز؟ | تمرین حمله به ناو هواپیمابر در واکنش به گستاخی هوایی آمریکا

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102586

به "تصاویر ، لحظه اصابت موشک کروز به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی ، هلی برن تکاوران دریایی روی عرشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، لحظه اصابت موشک کروز به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی ، هلی برن تکاوران دریایی روی عرشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید