تصاویر نوی از سدان مفهومی نو جتکو و ایران خودرو که سمند نو نامیده می شود

به گزارش مجله سرگرمی، مدت ها است شرکت جتکو با همکاری ایران خودرو مشغول طراحی و ساخت یک سدان تازه مفهومی است که سمند تازه نامیده می شود.

تصاویر نوی از سدان مفهومی نو جتکو و ایران خودرو که سمند نو نامیده می شود

ابتدا، یک سال پیش و در بازدید برخی نمایندگان مجلس از گروه صنعتی ایران خودرو، ماکت اولیه خودروی مفهومی جتکو به نمایش در آمد. اکنون، سایت جتکو تصاویر تازهی از این سدان مفهومی ایرانی منتشر کرده است.

در آن زمان گفته می شد این خودروی برقی متعلق به ایران خودرو است و از طریق شرکت صنتعی جتکو توسعه داده می شود. گروه صنعتی ایران خودرو با برگزاری یک مناقصه، سه طرح پیشنهادی برای طراحی و ساخت سدان تازه دریافت می کند که در نهایت طراحی شرکت جتکو انتخاب می شود.

تصاویر تازه نشان می دهند جتکو به طور جدی مشغول کار روی اولین خودروی برقی ایرانی است و این پروژه متوقف نشده است.

این سدان تازه ایران خودرو که در نظر بسیاری از کارشناسان، نسل دوم سمند بیان می شود؛ از داخل کابین کاملا مدرن و به روزی برخوردار است و به نسبت یک خودروی برقی، امکانات لوکس و پیشرفته ای دارد.

خودروی سدان طراحی شده از طریق شرکت جتکو، اصطلاحا یک سدان فست بک (Fast Back) است. یعنی طراحی خودرو به گونه ای است که سقف خودرو یک شیب ملایم به سمت عقب خودرو دارد و سقف و صندوق عقب دو بخش مجزا در این خودرو محسوب نمی شوند.

اولین خودروی برقی تجاری ایران

در داشبورد و داخل کابین سمند جتکو امکاناتی مانند نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال، نورپردازی کابین، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل و تهویه اتوماتیک دوکاناله مشاهده می شود.

در طراحی بدنه بیرونی هم شاهد تغییراتی نسبت به نسخه اولیه سمند و دنا هستیم و باز می توان گفت یک طراحی به روز شده و بهبود یافته دارد. برخی از خطوط بدنه همانند خودروهای کره ای و شرقی است ولی نمی توان این خطوط و چراغ ها را نهایی دانست و ممکن است در فرایند توسعه و بازطراحی های چندین باره تا رسیدن به محصول نهایی، تغییراتی ایجاد شود.

برخی شایعات می گویند نسل دوم سمند براساس پلتفرم IKP1 ساخته شده که همان پلتفرم PF1 پژو 301 است. مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند در پی تحریم ایران و عدم همکاری شرکت های پژو و سیتروئن برای ساخت پژو 301، با ایجاد تغییراتی در پلتفرم PF1 یک پلتفرم تازه به نام IKP1 بسازند.

ایران خودرو می خواهد روی پلتفرم IKP1 چهار خودرو بسازد که یکی سدان (سمند تازه با طراحی جتکو)، یک خودروی هاچ بک، یک کراس اوور تجاری به نام K125 و یک خودروی دیگر به نام K132 است.

هنوز ایران خودرو هیچ یک از این اطلاعات را تایید نکرده است و باید منتظر بمانیم تا در ماه های آینده جزئیات بیشتری درباره این خودروها منتشر شود.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 151005

به "تصاویر نوی از سدان مفهومی نو جتکو و ایران خودرو که سمند نو نامیده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر نوی از سدان مفهومی نو جتکو و ایران خودرو که سمند نو نامیده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید