تأمین سلامتی با زمان دقیق برای خواب

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد زمان دقیق خواب می تواند در شرایط سلامت جسمی و روانی آینده نوجوانان تأثیر بسزایی داشته باشد.

تأمین سلامتی با زمان دقیق برای خواب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، کارشناسان باور دارند، حتی نوجوانان 18 ساله به زمان خواب دقیق احتیاج دارند.

محققان باور دارند، خواب برای رشد ذهنی و جسمی نوجوانان بسیار حیاتی است؛این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه روچستر در نیویورک اجرا شده به اهمیت زمان خواب دقیق پرداخته است.

کارشناسان آمریکایی 193 نوجوان ، 14 تا 17 ساله و والدین آنها را به مدت هفت شب مورد آنالیز قرار دادند و در نهایت دریافتند، یک سوم والدین قوانین را در خصوص استفاده از صفحه نمایش قبل از خواب اجرا نمی نمایند.

دانشمندان تأکید می نمایند، والدین باید برای نوجوانان زمان خواب مشخص نمایند تا سلامت جسمی و روانی آنها تأمین گردد.

یک مطالعه نشان می دهد وضع قوانین سخت خواب حتی برای نوجوانان بزرگتر می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد.

اما 16 درصد والدینی که بیشتر اوقات خواب را برای نوجوانان خود اجباری می کردند دیدند که بچه ها هر شب به طور متوسط شش دقیقه بیشتر می خوابند و ضمن خواب بیشتر از انرژی خوبی نیز برخوردار بودند.

محققان به ژورنال پزشکی خواب گفتند: والدینی که بتوانند به طور مناسب زمان خواب را ایجاد و نگهداری نمایند نه تنها فرصتی برای خواب بیشتر فراهم می نمایند بلکه بهزیستی روانی بچه ها و نوجوانان را نیز تأمین می نمایند.

نیل استنلی، متخصص خواب می گوید: خواب در سا ل های نوجوانی بسیار مهم است؛ برای حافظه، توسعه، رشد و سلامت روان؛ داشتن یک خواب منظم عادت های مادام العمر را مشخص می نماید.

انتهای پیغام/

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66016

به "تأمین سلامتی با زمان دقیق برای خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین سلامتی با زمان دقیق برای خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید