بومی سازی قطعات هواپیما توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، پویا باهمت، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به جزئیات قراردادی که در حاشیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما که در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده بود، منعقد شد، افزود: پس از شناسایی نیازمندی های یک شرکت هواپیمایی که با توانمندی های شرکت ما منطبق بود، نمونه های اولیه از آن نیازمندی ها با صرف سرمایه ای قابل توجه از جانب شرکت و در قالب یک فرایند تحقیق و توسعه منسجم، طراحی و ساخته شد و به منظور ارزیابی توسط تسترهای مربوطه در اختیار این شرکت هواپیمایی نهاده شد.

بومی سازی قطعات هواپیما توسط یک شرکت دانش بنیان

وی افزود: این شرکت هواپیمایی پس از آنالیز نمونه های اولیه قطعات ساخته شده و انجام ارزیابی ها مطابق با دستورالعمل های مرجع و با تایید صحت کارکرد محصولات، فراوری انبوه این قطعات را با رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت ما سپرد.

باهمت در ادامه درباره زمینه فعالیت این شرکت و محصولات دانش بنیانی که در آن فراوری می گردد، گفت: زمینه عملکرد شرکت ما در حدود 60 درصد در بخش صنعت هواپیمایی و 40 درصد در بخش صنایع بالادستی نفت متمرکز بوده و این شرکت در هر دو صنعت مذکور دارای رتبه دانش بنیان نوع یک از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. همچنین، دو حوزه فنی اصلی فعالیت شرکت، شامل تجهیزات سامانه های هیدرولیکی و تجهیزات انتقال دهنده نیرو است.

وی درباره نوع تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی برای فراوری محصولات دانش بنیان خود اظهار کرد: تسهیلات دریافتی ما از صندوق تاکنون غالبا متمرکز بر صدور ضمانت نامه در قراردادها بوده است که خدمات مناسبی در این خصوص توسط صندوق ارائه می گردد.

باهمت درباره بازار هدف و استفاده کنندگان نهایی محصول توضیح داد: بازار هدف ما در ایران در حال حاضر ایرلاین های داخل کشور هستند. از آنجایی که هواپیمایی کشوری ایران، عضو (CAO) سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی است در صورت تایید هواپیمایی کشوری با گذراندن مراحل و قوانینی، امکان صادرات محصول برای شرکت های ایرانی فعال در زمینه طراحی و ساخت قطعات هواپیمایی می تواند فراهم باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره میزان رقابت پذیری و برابری محصول فراوریی این شرکت با مشابه خارجی آن گفت: محصول فراوریی ما در حوزه های مختلف عملکرد یکسانی با نمونه های خارجی دارد؛ اما بالطبع شرکت های بزرگ بین المللی سازنده قطعات هواپیمایی که دهه هاست در این صنعت با صرف هزینه های بالای تحقیق و توسعه فعال هستند دارای بلوغ فناوری بالاتری نسبت به شرکت هایی هستند که چند سالی است به این حیطه ورود نموده اند و رشد و توسعه در این صنعت نیازمند بهره گیری هرچه بیشتر از نخبگان کشور و استحکام بخشی زیر ساخت های تحقیق و توسعه توسط شرکت های فناور داخلی است.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37162

به "بومی سازی قطعات هواپیما توسط یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی قطعات هواپیما توسط یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید