به خاطر استخوان هایتان این 7 ماده غذایی را هرگز نخورید

به گزارش وبلاگ شخصی امیر، به خاطر سلامت استخوان هایتان، 7 ماده غذایی را از رژیم غذایی تان دور کنید.

به خاطر استخوان هایتان این 7 ماده غذایی را هرگز نخورید

به گزارش وبلاگ شخصی امیر به نقل از evrydayhealth کنار گذاشتن عادات خطرناک غذایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان، درست به همان اندازه مصرف مواد غذایی مفید، ضروری به نظر می رسد.

پوکی استخوان مانند دیابت یا فشار خون بالا از بیماری هایی است که با متعادل نگاه داشتن رژیم غذایی می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد. اگر سابقه پوکی استخوان در خانواده تان باشد، دقت به عادات غذایی اهمیت ویژه ای می یابد و باید بعضی مواد غذایی را که برای بافت استخوانی مضر است، محدود و از بعضی عادات غذایی اجتناب کرد:

  • غذاهای التهابی: در کسانی که استعداد یا سابقه خانوادگی ابتلا به پوکی استخوان را دارند، از مصرف بیش از حد محصولاتی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی سفید، بادمجان و ... باید اجتناب نمایند چون این غذاها منجر به التهاب استخوان و در نهایت تسریع فرایند ابتلا به پوکی استخوان خواهند شد.

رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت استخوان ها

  • اسفناج خام: اگرچه مصرف اسفناج برای تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان لازم است اما نوع خام آن به دلیل وجود ماده ای به نام اگزالات باعث عدم جذب کلسیم در بدن گردد.
  • مصرف بیش از حد کافئین: مصرف روزانه قهوه از جذب بهتر کلسیم جلوگیری می نماید. هر چه میزان کافئین وارد شده به بدن بیشتر باشد، کلسیم بیشتری به وسیله ادرار دفع می گردد بنابراین اگر می خواهید تا 90 سالگی زندگی کنید، باید از تعداد فنجان های قهوه که روزانه می نوشید بکاهید.
  • نوشابه های گازدار: این نوشیدنی ها علاوه بر این که اشباع از کافئین هستند، به علت داشتن اسید فسفریک، اسیدی معدنی که از جذب کلسیم جلوگیری می نماید، برای استخوان ها مضرند. در مقابل، اسید کربنیک موجود در آب های معدنی گازدار هیچ تاثیر منفی بر استخوان ها ندارد.
  • سدیم: علاوه بر افزایش خطرهای بیماری های قلبی عروقی با مصرف زیاد نمک، هر چه میزان نمک مصرفی فرد بیشتر باشد، دفع کلسیم در ادرار و عرق فرد نیز بیشتر می گردد.
  • استفاده زیاد گوشت قرمز: رژیم غذایی غنی از گوشت و پروتئین ها نیز برای استخوان ها ضرر دارد. در جریان هضم مواد غذایی، پروتئین های حیوانی اسیدهایی همچون اسید فسفریک، سولفوریک و غیره آزاد می نمایند که pH بدن را تغییر می دهد.هر چه pH بدن اسیدی تر باشد، مواد معدنی بیشتری در استخوانها از دست می رود.
  • الکل: الکل فعالیت استئوبلاست ها (سلول های سازنده استخوان) را متوقف می نماید. فراموش نگردد که الکل می تواند موجب اختلالاتی در حفظ تعادل فرد گردد که به ویژه در افراد مسن موجب شکستگی استخوان ها می گردد.
منبع: همشهری آنلاین

به "به خاطر استخوان هایتان این 7 ماده غذایی را هرگز نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خاطر استخوان هایتان این 7 ماده غذایی را هرگز نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید