برلین خواستار تلاش برای تشنج زدائی میان آمریکا و ایران شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه در مصاحبه با تی آنلاین درخصوص تنش میان دو کشور آمریکا و ایران گفت که میزان تنش میان تهران و واشنگتن بزرگ ترین خطر موجود است.

برلین خواستار تلاش برای تشنج زدائی میان آمریکا و ایران شد

وزیر خارجه آلمان در این خصوص گفت که آمریکا و ایران هر دو اصرار می کنند که خواهان جنگ نیستند؛ هر دو طرف می دانند (چنین چیزی چه معنایی دارد.

هایکو ماس در ادامه خوستار مذاکره میان تمامی طرف ها شده تا از این طریق، اطمینان حاصل شود که در صورت روی دادن اتفاقات پیش بینی نشده ، راه تماس و ارتباطی را می توان سریعاً برقرار کرد.

وی در این مصاحبه، تشنج زدایی را ضروری تر از همیشه خواند و گفت که انتظار می رود تمامی طرفین برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

وزیر خارجه آلمان اضافه کرد که اتحادیه اروپا در زمینه توافق هسته ای بسیار وحدت نظر دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر عدم انجام تعهدات از سوی طرف اروپائی برجام نیز ادعا کرد که حفظ توافق هسته ای یک سال پس از خروج آمریکا، کار آسانی نخواهد بود.

او در پایان گفت که اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته ای سال 2015 خواهد کوشید.

گفتنی است، در 18 اردیبهشت ماه و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران گفت که برخی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف کرده و فرصتی 60 روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می دهد تا به تعهدات بانکی و مالی خود عمل کنند.

این در حالی است که در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25633

به "برلین خواستار تلاش برای تشنج زدائی میان آمریکا و ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین خواستار تلاش برای تشنج زدائی میان آمریکا و ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید