بازدید بیش از 43هزار گردشگر داخلی و خارجی از منظر باستانی ساسانیان فارس

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید 43هزار و 650 گردشگر داخلی و خارجی از منظر باستانی ساسانیان فارس که سال گذشته به ثبت جهانی رسیده، اطلاع داد.

بازدید بیش از 43هزار گردشگر داخلی و خارجی از منظر باستانی ساسانیان فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری با اعلام این مطلب اضافه نمود: با توجه به ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان فارس در تیر سال گذشته، گردشگران داخلی و خارجی علاقه زیادی برای بازدید از این منظر تاریخی دارند، به طوری که در شش ماهه اول امسال 43هزار و 655 نفر از آثار قرارگرفته در این محور بازدید کردند.

او اضافه نمود: پرونده منظر باستانی ساسانیان فارس شامل شهر تاریخی بیشاپور، نقش برجسته های تنگ چوگان، غار و مجسمه شاپور در شهرستان کازرون، کاخ اردشیر، قلعه دختر، نقش برجسته های تنگاب و شهر تاریخی گور در شهرستان فیروزآباد و کاخ ساسان در شهرستان سروستان است، از این هشت اثر، شهر تاریخی بیشاپور، نقش برجسته های تنگ چوگان و کاخ اردشیر دارای بلیت است و آمار به دست آمده از بازدیدها، بر این اساس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس توضیح داد: در شش ماهه اول امسال 20 هزار و 122 نفر از مجموعه تاریخی طبیعی بیشابور، تنگ چوگان و موزه بیشاپور کازرون بازدید کردند که از این تعداد 4306 نفر به گردشگر خارجی و 22 هزار و 510 نفر به گردشگر خارجی اختصاص دارد، همچنین طی این مدت 1023 گردشگر خارجی از کاخ اردشیر فیروزآباد بازدید کردند.

او اضافه نمود: با توجه به ثبت جهانی این محور، کوشش می کنیم تا از سرمایه گذاران برای خدمات دهی بهتر به گردشگران و تأمین زیرساخت های گردشگری استفاده کنیم.

امیری اظهار کرد: شهرستان کازرون با هشت تأسیسات اقامتی درمجموع دارای ظرفیت 303 نفر شب اقامت، شهرستان فیروزآباد با چهار تأسیسات اقامتی دارای ظرفیت 80 نفر شب اقامت و شهرستان سروستان با یک اقامتگاه بوم گردی عشایری دارای ظرفیت 18 نفر شب اقامت است.

او توضیح داد: بیش از چهار مجوز در شهرستان کازرون، 10 مجوز در شهرستان فیروزآباد و دو مجوز در شهرستان سروستان صادرشده که به طور یقین می توان پس از ایجاد و بهره برداری از این مجموعه ها به افزایش ظرفیت اقامتی و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم حوزه گردشگری در این شهرستان ها یاری کرد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50074

به "بازدید بیش از 43هزار گردشگر داخلی و خارجی از منظر باستانی ساسانیان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید بیش از 43هزار گردشگر داخلی و خارجی از منظر باستانی ساسانیان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید