الجزیره: انگلیس مبدع نژادپرستی و آمریکا کامل کننده آن است

به گزارش مجله سرگرمی، وبگاه الجزیره در یادداشتی عنوان نموده که کشور انگلیس ابداع کننده نژادپرستی و آمریکا کامل کننده آن است.

الجزیره: انگلیس مبدع نژادپرستی و آمریکا کامل کننده آن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه خبری - تحلیلی الجزیره، در یادداشتی به قلم ساموئل اتین یکی از افسران سابق ارتش انگلستان، نوشت بریتانیا نژاد پرستی را ابداع و آمریکا آن را کامل نموده است.

در این یادداشت آمده است، این پندار که بریتانیا در عصر مدرن از لحاظ عدالت نژادی به اندازه آمریکا بد نیست، یک استدلال غلط است.

نویسنده این یادداشت در ادامه می نویسد، در انگلیس ما تمایل داریم به آمریکا با ظاهری تحقیر نماینده از وحشیگری های پلیس و بی عدالتی های نژادی آشکار نگاه کنیم در حالی که 8 درصد از مرگ و میر ها در باز داشتگاه های این کشور را سیاهپوستانی تشکیل می دهند که تنها 3 درصد از جمعیت کل انگلیس هستند.

تبعیض نژادی همچنان در حال گسترش در سرتاسر جامعه انگلیس است. تحقیقات نشان می دهد که اقلیت های قومی در این کشور با افزایش نژادپرستی ها روبرو هستند و این در حالی است که سطح تبعیض و سوء استفاده نژادی با توجه به برگزاری رفراندوم برای برگزیت در حال افزایش است.

الجزیره نوشت، نژادپرستی در انگلیس نظام مند است، روزانه صورت می گیرد و خسته نماینده شده است. این موضوع در زبان و روش هایی که برای روبرو با کسانی که با عنوان دیگران شناخته می شوند، قابل مشاهده است.

آمار بالای مبتلایان در جوامع سیاه پوست، آسیا و اقلیت های قومیتی مشهود است. خطر مرگ مردان سیاه پوست 4.2 برابر و زنان سیاه پوست 4.3 برابر بیشتر از سایر بیماران مبتلا به کرونا در این کشور است.

گزارش هایی نیز حاکی از آن است که شهروندان بنگلادشی، پاکستانی، هندی تبارها و بطور کلی چندرگه ها در این کشور بیشتر از سایر قومیت ها در خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند.

نویسنده در ادامه به تجربیات خود در مدرسه نظامی سلطنتی سندهرست (مدرسه نظامی پادشاهی متحده انگلستان) اشاره می نماید و می نویسد وی نژادپرستی در بریتانیا را به صورت دست اول و به شکل های مختلف تجربه نموده است.

وی می نویسد به طور کلی در جامعه انگلیس و به ویژه در ارتش این کشور، یک حس پنهان اما رایج رجحان سفیدپوستان وجود دارد که مردم سرخ و سیاه پوست را در درجات پایین اجتماع قرار می دهد.

وی همچنین اذعان کرد که بسیاری از افراد در ارتش جرأت نمی نمایند جنایاتی که با انگیزه نژادی انجام می گردد را گزارش دهند؛ زیرا پرسنلی که اینگونه شکایت های رسمی را انجام می دهند، خود را اخراج شده می دانند.

نویسنده در خاتمه این یادداشت نوشت، آنهایی که قادر به تشخیص نژادپرستی نیستند، زیرا از آن بهره می برند و آن را به عنوان یک هنجار می دانند، نمی توانند تجربیاتی که شهروندان سیاهپوست و رنگین پوست انگلیس به دست می آورند را انکار نمایند. این افراد روزانه با نژادپرستی های آشکار و پنهانی روبرو هستند.

نویسنده این یادداشت برای ریشه کن کردن نژادپرستی در انگلیس پیشنهاد می دهد ابتدا این کشور اذعان کند که این مشکل وجود دارد و بعد این مسئله نظام مند است و اینکه بر زندگی میلیون ها شهروند انگلیسی روزانه تأثیر می گذارد.

در خاتمه این یادداشت همچنین آمده است، ارتش بریتانیا به منعکس کردن بهترین مبانی جامعه افتخار می نماید، اما در حقیقت، ارتش این کشور، بدترین این مبانی را در خود جا داده است. این کشور مادامی که به نژادپرستی اجازه می دهد پادگان ها، محیط های دانشگاهی و دفاتر را با ظاهر شوخی محبت آمیز فاسد کند، نمی تواند اخلاق، عدالت و وفاداری را در نیز ترویج کند.

نویسنده این یادداشت همچنین به مردم آمریکا و انگلیس پیشنهاد داد که امروزه تنها کافی نیست نژادپرست نباشیم. فردی باید به طور فعالی علیه نژادپرستی باشد تا به شکست نژادپرستی سیستماتیک و نظام مند در آمریکا و انگلیس یاری کند.

م

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97491

به "الجزیره: انگلیس مبدع نژادپرستی و آمریکا کامل کننده آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزیره: انگلیس مبدع نژادپرستی و آمریکا کامل کننده آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید