از بازار خودرو های لاکچری چه خبر؟

به گزارش مجله سرگرمی، با توجه به اعمال ممنوعیت واردات خودرو در کشور در حال حاضر غالب لاکچری ها در بازار به صورت کارکرده یا با مدل پایین در کشور تردد می نمایند. این امر موجب شده تا بعضی از خودور های لوکس تفاوت قیمتی قابل توجهی با یکدیگر در بازار داشته باشند.

از بازار خودرو های لاکچری چه خبر؟

رصد بازار خودرو های لوکس نشان دهنده آن است که لاکچری ها با رنج قیمتی 2 ونیم میلیارد تا 7 میلیارد و 700 هزارتومان در بازار معامله می شوند.

در سال های گذشته لوکس ها در رده خودرو های محدود قرار داشتند و لاکچری باز ها با خودرو های محدود در خیابان های کشور جولان می دادند، اما این روز ها خودرو های روز جهان بعضا با پلاک گذر در کشور در حال تردد هستند.

با توجه به اعمال ممنوعیت واردات خودرو در کشور در حال حاضر غالب لاکچری ها در بازار به صورت کارنموده یا با مدل پایین در کشور تردد می نمایند. این امر موجب شده تا بعضی از خودور های لوکس تفاوت قیمتی قابل توجهی با یکدیگر در بازار داشته باشند.

به طور مثال مازراتی گرن کبریو به علت اینکه مدل بدون کارکرد آن در بازار موجود نیست یا عرضه نمی گردد در حال حاضر با قیمت پایین تر از لکسوس RX در بازار عرضه می گردد؛ بطوریکه لکسوس RX توانسته لقب گران ترین خودرو در میان لاکچری ها را به خود اختصاص دهد.

در سال های گذشته لوکس ها در رده خودرو های محدود قرار داشتند و لاکچری باز ها با این خودرو ها در خیابان های کشور جولان می دادند، اما این روز ها لاکچری ها به هر شکلی شده خودرو های روز جهان بعضا با پلاک گذر در کشور در حال تردد هستند.

با این شرایط می توان گفت ممنوعیت ورود خودرو به کشور هم از ورود خودرو های لاکچری به کشور جلوگیری ننموده است. با تماشا این خودرو ها اولین سوالی که به فکر می رسد قیمت این خودرو ها است. رصد بازار نشان دهنده آن است که این خودرو ها با حداقل قیمت 2.5 میلیارد تومان تا 7.7 میلیارد تومان در بازار در حال خرید و فروش هستند.

نکته قابل تامل در مورد خودرو های وارداتی این است که با توجه به ممنوعیت اعمال شده برای ورود این خودرو ها به کشور دسترسی به خودرو های بدون کارکرد خارجی در کشور به راحتی امکان پذیر نیست.

مینی کوپر 5 درب S: مینی به اسم یکی از کوچک ترین خودرو های واردشده به بازار ایران طبیعی است که خریدار این خودرو نسبت به افراد دیگر جسورتر و ماجراجوتر است. مینی کوپر در مدل 2018 و در دو تیپ استاندارد و کوپر S وارد کشور شد.

رصد بازار خودرو های لاکچری نشان دهنده آن است که در حال حاضر مینی کوپر 5 درب S مینی به اسم کوچک ترین خودروی وارد شده به کشور با 12 هزار کیلومتر کارکرد با قیمت دو میلیارد و 550 میلیون تومان در بازار معامله می گردد.

با توجه به قیمت آپارتمان در منطقه ها مختلف تهران می توان گفت که با فروش یک آپارتمان 103 متری در ستارخان یا آپارتمان 70 متری نوساز در امیرآباد شمالی می توانید صاحب این خودروی لاکچری شوید.

مازراتی گرن کبریو: مازراتی یکی دیگر از خودرو های چشم نواز در بازار خودرو های لاکچری در بازار ایران محسوب می گردد. مازراتی گرن کبریو یا گرن کابریو، خودرویی دو درب است که همچون برادر عظیم تر خود در سه تیپ استاندارد، S و MC در بازار کشورمان حضور دارد.

براساس ارزیابی بازار در حال حاضر مدل 2012 این خودرو با کارکرد 34 هزار کیلومتر در بازار قیمتی در حدود 6 میلیارد و 200 میلیون دارد کارنموده بودن این خودرو موجب شده تا این خودرو لاکچری به لحاظ قیمتی از خودرو های دیگر لاکچری دیگر مانند بنز و بی ام و و لکسوس ارازن تر گردد.

پورشه ماکان: پورشه ماکان خودروی کامپکت SUV که در سال 2014 به وسیله خودروساز آلمانی پورشه فراوری شده است. پورشه ماکان دومین خودرو در کلاس SUV است، که به وسیله پورشه عرضه شد. این خودرو در 4 مدل معمولی، ماکان S، ماکان GTS و ماکان توربو فراوری می گردد.

کارنموده بودن این خودرو موجب شده تا به لحاظ قیمتی این خودرو که در سایر کشور ها هم در میان خودرو های لوکس قرار گرفته است قیمت کمتری از سایر لاکچری ها داشته باشد. در حال حاضر مدل 2017 این خودرو با کارکرد 27 هزار کیلیومتر دربازار قیمتی در حدود 5 میلیارد و 400 میلیون تومان دارد.

بنز کلاس E200: مرسدس بنز E کلاس یک سدان سایز مبه وسیله لوکس است که نسل اول آن در سال 1993 معرفی گردید و در حال حاضر در پنجمین نسل و به اسم یکی از محبوب ترین خودرو های کلاس خود به فراوری می رسد.

مرسدس بنز E کلاس یکی از برترین خودرو ها در کلاس خود محسوب می گردد و اتفاقا نسل سوم آن با کد اتاق W211، در ایران مونتاژ شد و می توان این اتفاق را یکی از تاریخی ترین رویداد های خودرویی کشور دانست. در حال مدل 2017 این خودرو با قیمت 7 میلیارد و 70 میلیون تومان در بازار عرضه می گردد.

بی ام و سری 7 عظیم ترین و لوکس ترین ماشین شرکت BMW است که آخرین نسل آن مدتی قبل وارد بازار ایران شد. این اتاق بی ام و سری 7 که با کد G12 و G11 شناخته میگردد و به علت محدودیت های موجود در واردات خودرو، تنها نسخه 730Li به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

در حال حاضر این خودرو با مدل 2017 در بازار با قیمت 7 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار معامله می گردد.

لکسوس RX: لکسوس RX از محبوب ترین ماشین های شاسی بلند موجود در کشور است؛ که تا کنون در چهار نسل وارد بازار های جهانی شده است و نسل دوم و سوم این ماشین هم در ایران تا قبل از وضع قانون ممنوعیت واردات ماشین های با حجم موتور بالای 2500 سی سی فروش بسیار خوبی را تجربه نموده است.

لکسوس برای افزایش فروش و گستردگی بازار لکسوس RX مدل 2017 این ماشین را با پیشرانه 2 لیتری توربو که این موتور عینا با لکسوس NX200T مشابه است وارد بازار نموده است.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: فرادید
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155985

به "از بازار خودرو های لاکچری چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بازار خودرو های لاکچری چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید