از بارش پراکنده تا خیزیش گرد و خاک؛ آخرین وضعیت جوی کشور

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و بارش پراکنده در این منطقه، از تداوم وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور اطلاع داد.

از بارش پراکنده تا خیزیش گرد و خاک؛ آخرین وضعیت جوی کشور

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه 9 و 10 مرداد) در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و بخش هایی از هرمزگان افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. این وضعیت در روزهای آدینه و شنبه (11 و 12 مرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده برای جنوب فارس نیز پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به اینکه فردا (پنج شنبه 10 مرداد) با نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل دریای خزر در استان های اردبیل و گیلان، ابرناکی و بارش پراکنده و در ارتفاعات رعد و برق رخ خواهد داد، گفت: در روزهای آدینه و شنبه (11 و 12 مرداد) انتظار آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر را داریم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای آدینه و شنبه در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعد از ظهر رشد ابر همراه با رگبار و وزش باد شدید موقت با احتمال رعد و برق پیش بینی می گردد.

وظیفه با تاکید بر اینکه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت، گفت: در روزهای پنج شنبه و آدینه (10 و 11 مرداد) با افزایش سرعت وزش باد، احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از ساعات وجود دارد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود گفت: فردا پنجشنبه (10 مرداد) هوای تهران صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد پیش بینی می گردد که دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به 41 درجه سانتی گراد و در پایین ترین نقطه به 26 درجه سانت ی گراد برسد. همچنین پس فردا 11 مرداد آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 41 و 27 درجه سانتیگراد است.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34763

به "از بارش پراکنده تا خیزیش گرد و خاک؛ آخرین وضعیت جوی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بارش پراکنده تا خیزیش گرد و خاک؛ آخرین وضعیت جوی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید