ارتباط تشکیل کابینه لبنان از سوی حریری با انتخابات آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع آگاه سیاسی به اینکه آیا تشکیل کابینه از سوی سعد حریری که مأمور دولت جدید شده است، به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ربطی پیدا می کند یا خیر، پرداخته است.

ارتباط تشکیل کابینه لبنان از سوی حریری با انتخابات آمریکا

این رسانه لبنانی به نقل از این منابع اعلام کرد: میان تشکیل کابینه جدید لبنان و انتخابات آمریکا ارتباطی وجود ندارد.

این منابع سیاسی تاکید کردند: اختلاف نظرها درباره سهم های وزراتی به ویژه میان میشل عون رئیس جمهور و جریان ملی آزاد از یکسو و سعد حریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان از سوی دیگر، عامل اساسی تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است.

گفتنی است که روز پنجشنبه 22 اکتبر 2020، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، پس از دیدار و رایزنی با جریان های مختلف مجلس، سعد حریری را مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان کرد. با این تصمیم، وظیفه بسیار دشواری به حریری محول شده است. این سیاستمدار 50 ساله که از سال 2016 رئیس دولت لبنان بود، در ژانویه 2020 زیر فشار افکار عمومی و اعتراضات سراسری علیه فساد و ناکارآمدی، از مقام خود کناره گرفت.

حسان دیاب، جانشین حریری، ماه اوت همین سال و پس از انفجار بندر بیروت، استعفا کرد. سپس مصطفی ادیب، سفیر سابق لبنان در آلمان مأمور تشکیل کابینه شد؛ اما او نیز چند هفته بعد به دلیل اختلافات و رقابت های درون جناحی، از وظیفه تشکیل دولت عذرخواست.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 117757

به "ارتباط تشکیل کابینه لبنان از سوی حریری با انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط تشکیل کابینه لبنان از سوی حریری با انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید