ارائه بسته پیشنهادی حمایت از واحدهای صنفی به دولت

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - رئیس اتاق اصناف ایران با توجه به اهمیت و ضرورت اصلاح قانون نظام صنفی برای همه صنوف کشور گفت، ضرورت توجه به اصلاح قانون نظام صنفی در قالب طرح در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نهاده شد و امیدواریم برای آنالیز و تصویب به زودی در مجلس اعلام وصول گردد.

ارائه بسته پیشنهادی حمایت از واحدهای صنفی به دولت

به گزارش خبرنگار اتاق اصناف ایران سعید ممبینی در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران که با حضور اعضای هیات رئیسه فراکسیون اصناف و چندی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در ادامه رایزنی های صنفی و پیگیری های مطالبات مجلسی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران به منظور اصلاح قانون نظام صنفی با تمرکز بر برطرف موانع و اشکالات در قانون نظام صنفی، برگزار شده بود، اظهار کرد: امیدوار هستیم مسائل و مسائل اقتصادی که امروز اصناف گرفتار آن هستند، با همراهی دولت و نمایندگان مجلس مرتفع گردد.

ممبینی با تشکر از حمایت اعضای فراکسیون اصناف و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای، توضیح داد: اهم موارد مطرح شده در این جلسه پیرامون اشکالات قانون نظام صنفی و ارائه طرح از سوی نمایندگان مجلس و پیگیری تصویب موارد اصلاحی قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی بود.

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه جلسه با اشاره به مسائل اقتصادی اصناف و همچنین مسائل ایجاد شده کرونا برای اصناف اضافه کرد: امروز اصناف با توجه به شیوع کرونا و مسائل اقتصادی مسائل عدیده ای دارند و که امیدواریم با حمایت مجلس بخشی از خسارت هایی که به اصناف وارد شده است را جبران کنیم.

وی همچنین از ارائه بسته پیشنهادی اتاق اصناف ایران در راستای حمایت از واحدهای صنفی برای محدودیت های کرونایی به دولت اطلاع داد و اظهار کرد: بعضی از صنوف بیش از 9 ماه هست که تعطیل هستند و دیگر صنوف نیز در شرایط رکود اقتصادی قرار دارند که بر همین اساس بسته حمایتی پیشنهادی اتاق اصناف که بار هزینه اقتصادی نیز ندارد به دولت ارائه شده و باید مسائل جدی اقتصادی اصناف دیده گردد.

در ادامه این نشست شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف در مجلس ضمن تقدیر و سپاس از زحمات تمامی صنوف کشور و نمایندگان اصناف کشور به عنوان نمایندگان مجلس بخش خصوصی کشور که پیگیر مطالبات صنوف هستند، اظهار کرد: در راستای پیگیری مسائل و مطالبات اصناف به عنوان خدمت گذار پیگیر هستیم و نسبت به بعضی از اقدامات دولت نسبت به مصوبات ستاد ملی کرونا در مورد اصناف نیز گلایه داریم و حقوق صنفی در بعضی از مصوبات دیده نشده است.

وی با اشاره به اعمال تعطیلی و محدودیت ها برای صنوف کشور اظهار کرد: اینکه در راستای کاهش شیوع بیماری تصمیم به محدودیت و تعطیلی صنوف گرفته می گردد را قبول داریم اما آیا دولت تدبیری برای حل مسائل معیشتی و پرداخت اجاره بها، قبوض آب و برق و اقتصادیات و بیمه صنوف اندیشیده است؟!

حسن پور تاکید نمود: اگر اداره یا سازمانی تعطیل گردد حقوق کارکنان پرداخت می گردد این در حالی است که دغدغه اصلی جامعه صنفی که برای همکاری با ستاد ملی کرونا مجبور به تعطیلی کسب و کار خود هستند، معیشت است و از حمایت جدی نیز برخوردار نیستند.

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس اضافه کرد: بهتر است دولت قبل از اقدام به تعطیلی صنوف تدبیری برای صنوف که نگران معاش و تامین هزینه های سنگین اجاره بها، چک های پرداختی و ….داشته باشد و ما نگران شرایط اصناف هستیم.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 119899

به "ارائه بسته پیشنهادی حمایت از واحدهای صنفی به دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه بسته پیشنهادی حمایت از واحدهای صنفی به دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید